تسهيل روند صدور مجوز براي تغيير كاربري هاي مجاز

تسهيل روند صدور مجوز براي تغيير كاربري هاي مجاز

تسهيل روند صدور مجوز براي تغيير كاربري هاي مجاز
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اصلاح فرآیندهای تغییر کاربری‌های مجاز این استان و بهره‌برداری از آن در بخش های اقتصادی مختلف، همسو با شعار سال جاری «جهش تولید» خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه قانون‌گذار تصمیم‌گیری هرگونه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها را بر عهده مدیران استان و نظر قانونی کارگروه گذاشته است گفت: این اداره کل، دبیر کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری وآمایش سرزمین و محیط زیست استان اصفهان است و پرونده‌های مربوط به تغییر کاربری در سطح استان را پس از بررسی اولیه و تشکیل جلسات کارشناسی، جمع بندی کرده و سپس جهت تصویب و اخذ مجوز در کارگروه مطرح می کند.
به گفته وی، جلسات گروه کاری بصورت منظم و هر هفته برگزار می گردد و روند اجرایی از زمان ارسالِ درخواست به اداره کل راه و شهرسازی، تا مطرح شدن موضوع در کارگروه، حداکثر یکماه بطول می انجامد.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اذعان داشت: جهت تسهیل روند و سرعت بخشیدن به امور، شورای برنامه‌ریزی استان مصوبه ای را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که بموجب آن تمامی ادارات ذیربط حداکثر تا 15 روز جهت ارسال پاسخ استعلامات فرصت دارند و عدم دریافت جوابیه استعلام پس از اتمام مهلت یاد شده، به منزله ی پاسخِ مثبت تلقی شده و در کارگروه مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه تسهیل روند صدور مجوز برای تغییر کاربری‌های مجاز و بهره برداری از آن در بخش‌های اقتصادی مختلف، همسو با شعار سال جاری «جهش تولید» بوده و منجر به ایجاد اشتغال نیز می‌شود گفت: در سال گذشته بخش عمده درخواست‌های تغییر کاربری که در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی به تصویب رسیده مربوط به صنایع کشاورزی بوده است. به همین دلیل و در راستای سرعت بخشیدن به امور، گروه های کاری تخصصی در ذیل کارگروه امور زیربنایی ایجاد شده است که گروهِ کاری طرح های وابسته کشاورزی یکی از اصلی‌ترین آن است.
بنائیان افزود: ایجاد گروه‌های کاری تخصصی موجبِ اصلاح فرآیندها شده و از این پس درخواست‌های تغییر کاربری مربوط به صنایع کشاورزی، ابتدا جهت انجام اقدامات تخصصی و بررسی‌های لازم آن در جهادکشاورزی انجام می پذیرد و سپس نتیجه‌ی نهایی را بصورت کلی جهت طرح در کارگروه امورزیربنایی به این اداره کل (دبیر کارگروه) ارسال می کنند و به این ترتیب یک مرحله از مراحل فرآیند، کسر شده و تسریع در روند امور را به همراه دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات