آغاز به‌کار شبكه جمع‌آوری فاضلاب روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجت‌الاسلام "علی وحدانی‌فر" امام جمعه کهگیلویه در آیین کلنگ‌زنی این طرح با اشاره به نگاه مسئولان نسبت به توسعه روستاها گفت: با درایت و مدیریت مسئولان این کار ارزشمند به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی روستاهاست، افزود: اجرای چنین طرحی نشان از اهتمام و تلاش مسئولان برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب از طرح‌های مهمی است که در روستاها اجرایی می‌شود.

"فیض الله پاسره" با اشاره به اینکه عملیات اجرایی دو پروژه ایجاد تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاصلاب روستایی در استان آغاز شده است، گفت: روستای تنگاری در بویراحمد به خاطر شرایط حفاطت از منابع آبی و قرارگیری فاضلاب در بالادست روستای طولیان از دلایل انتخاب این روستا به عنوان پایلوت در کهگیلویه است.

وی تصریح کرد: از مجموع 111 پروژه کشوری سه پروژه ایجاد تاسیسات جمع‌آوری فاضلاب روستایی در استان در دست اجراست و 22 میلیارد اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها طی تفاهم‌نامه با بانک توسعه اسلامی تأمین خواهد شد.

پاسره با بیان اینکه هشت هزار متر لوله‌گذاری در روستای طولیان پیش‌بینی شده است، گفت: برای جمع‌آوری فاضلاب، زمینی به مساحت هشت هزار و 300 متر در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی در شهرستان گفت: طولیان بعد از شوتاور دومین روستای شهرستان و سومین روستا در استان است که تصفیه‌خانه جمع‌آوری فاضلاب در آن برای 300 خانوار اجرا خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات