بیش از 3000 انشعاب غیرمجاز آب در شهر کرمان به مجاز تبدیل شد

بیش از 3000 انشعاب غیرمجاز آب در شهر کرمان به مجاز تبدیل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمید صمدانی" سرپرست امور آبفای شهرستان کرمان با بيان اينكه ساماندهي انشعابات غيرمجاز طبق يك برنامه ‌ريزي منسجم در حال انجام است، گفت: طی سال‌های 96 تا 98، 3048 فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهر کرمان تبدیل به مجازشد.
وی ميزان حجم آب مصرفي شناسايي شده از اين تعداد انشعاب غيرمجاز را 121 هزار و 920 متر مکعب معادل 47.08 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: برگشت این میزان آب به شبکه توزیع، معادل حفر دو حلقه چاه است.
سرپرست آبفای شهرستان کرمان با اشاره به اينكه بيشترين انشعاب‌های غيرمجاز در مناطق حاشيه‌نشين شهر قرار دارد و ساكنان اين مناطق به ‌صورت ثبت نشده و غيرمجاز از آب استفاده مي‌كنند، افزود: وجود اشتراك‌هاي غيرمجاز موجب افزايش هزينه‌هاي جاري شده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشكلاتي مواجه مي‌كند.
صمدانی انشعاب‌های غيرمجاز را به عنوان مهم‌ترين عامل هدررفت آب دانست و تاكيد كرد: ايجاد عدم تعادل فشار در شبكه توزيع آب، استفاده بيش از حد استاندارد يا حد نياز از آب به علت عدم اندازه گيري و عدم پرداخت آب‌بها، تشديد نشت از اين انشعاب‌ها (به علت اين‌كه معمولاً از اتصالات و لوله‌هاي غيراستاندارد استفاده مي‌شود) و نصب غيراصولي آن، از جمله مشكلاتي است كه انشعاب‌های غيرمجاز به وجود مي‌آورد.
وی با بيان اينكه استفاده غيرمجاز از شبكه آب شهري براساس ماده 660  قانون مجازات اسلامي جرم بوده و مشمول جريمه است، تصريح‌كرد: در واقع كساني كه از طريق انشعاب غيرمجاز به شبكه وصل مي‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزينه خدمات خود و با تجاوز به حقوق ديگر مشتركان، موجب وارد شدن خسارت به شبكه آبرساني نيز مي‌شوند، به همين خاطر موضوع شناسايي انشعاب‌های غيرمجاز با حساسيت ويژه دنبال مي‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات