استفاده از تمام توان شهرداری در برخورد با سد معبر

استفاده از تمام توان شهرداری در برخورد با سد معبر

به گزارش روابط عمومی منطقه 2 شهرداری قزوین، فدایی‌فر با اشاره به اقدامات واحد اجرائیات این منطقه اظهار کرد: شب گذشته واحد اجرائیات منطقه 2 شهرداری قزوین با همکاری و هماهنگی دادستان قزوین و نیروی انتظامی استان قزوین اقدام به جمع‌آوری 20 مورد سد معبر کرد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام پس از اخطارهای متعدد واحد اجرائیات منطقه 2 شهرداری صورت گرفته است، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان پدیده سد معبر است که بدون ضابطه در حال گسترش است و شهرداری در برخورد با سد معبرها از تمام توان خود استفاده می کند.

مدیر منطقه دو شهرداری قزوین با اشاره به چگونگی ایجاد سد معبر و شغل‌های کاذب، اظهار کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی جامعه و مشکلات دیگرموجب شده که بیشتر مغازه‌داران و کسبه کالای خود را در داخل پیاده رو یا سواره رو قرار دهند و یا بسیاری از مردم به مشاغل کاذب روی آورند که این موضوع باعث سد معبر، ایجاد چهره نامناسب شهری و دیگر مشکلات اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: در واقع به هر عاملی که موجب کندی یا توقف عبور و مرور در سطح گذرگاه‌های عمومی اعم از خیابان، کوچه و پیاده رو شود می توان به عنوان سد معبر نام برد و شهرداری وظیفه دارد با این موضوع مقابله کند.

مدیر منطقه 2 شهرداری قزوین افزود: براساس تبصره یک بند  20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیر مجاز از میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی ممنوع بوده و قانون، شهرداری را مکلف کرده که از این اقدام جلوگیری کند.

فدایی فر یادآور شد: هرگونه سد معبر با هر شکلی که شامل مصالح ساختمان و کسب و کار می‌شود از لحاظ شرعی و قانونی جایز نیست و شهرداری برای حفظ حقوق شهروندان ملزم به پیشگیری و مبارزه با این معضل است ودر همین راستا شهرداری منطقه 2 با اخذ مجوزهای قانونی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و نیروهای پلیس ساختمان، نسبت به جمع‌آوری و پاکسازی بلوار شهید سردار قاسم سلیمانی اقدام و با تقاضای دستفروشان، آنها را در مکانهای پیش بینی شده ساماندهی خواهد کرد.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات