اعتبارات تخصيص يافته به ستاد ملي مقابله با گرد و غبار كافي نيست

اعتبارات تخصيص يافته به ستاد ملي مقابله با گرد و غبار كافي نيست

دبير ستاد مقابله با گرد و غبار گفت: اعتبارات، يكي از اركان مهم مقابله با گرد و غبار است و اگر اين اعتبارات ستاد، تخصيص داده نشود همه زحمات سال هاي گذشته نيز از بين خواهد رفت.


به گزارش «پارما» از پايگاه اطلاع  رساني سازمان حفاظت محيط زيست، طهماسبي با بيان اين كه ستاد براي سال جاري درخواست 100 ميليون يورو كرد، اما مجلس فقط با 20 ميليون يورو از درخواست اين ستاد موافقت كرد، كه از همين مقدار 30 درصد صرف عمليات مرتبط با اصلاح و بروزرساني شبكه انتقال و توزيع برق مي شود و تنها 14 ميليون يورو در اختيار اين ستاد قرار مي گيرد .

طهماسبي با اشاره به اينكه اقدام هاي سال هاي گذشته مانند نهال كاري و ديگر عمليات هاي پيشگيرانه همواره نياز به نگهداري و ترميم دارد، گفت: اعتبار سال جاري نه تنها به ما اجازه فعاليت جديد نمي دهد بلكه براي نگهداري و ترميم فعاليت هاي گذشته نيز با كمبود اعتبار مواجه هستيم و از دولت مي‌خواهيم تا از منابعي غير از صندوق توسعه ملي براي اين پديده هزينه كنند .
ستاد ملي مبارزه با گرد و غبار سياست گذار و برنامه ريز است

دبير ستاد مقابله با گرد و غبار گفت: نهال كاري و ديگر عمليات هاي اجرايي مقابله با گرد و غبار به هيچ عنوان توسط اين ستاد انجام نمي شود .

طهماسبي در خصوص برخي از اخبار منتشر شده مبني بر كاشت نهال هاي غير بومي و مهاجم، گفت: سازمان جنگل ها و مراتع، فعاليت‌هاي اجرايي مربوط به سياست هاي اين ستاد را انجام مي دهد، البته اين ستاد همواره به همه دستگاه هاي اجرايي توصيه مي كند تا از گونه هاي غير بومي استفاده نكنند .
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات