زباله های دردسرسازی که مرگبار می شوند

زباله های دردسرسازی که مرگبار می شوند

به گزارش شهریار، یکی از موضوعاتی که این روزها در بین شهروندان بدون توجه به تبعات ناشی از آن رایج شده، موضوع رها سازی پسماندهای خانگی است و بدون شک همه با صحنه هایی همچون حمل زباله بر روی سقف و یا صندوق خودروهای سواری یا رها سازی آنها در زمین ها خالی و جوی و کانال های آب مواجه شدیم که به عنوان شهروند باید بدانیم همه این موارد تبعات بسیار ناخوشایندی دارد و خود از آن بی خبریم.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه ۷ تبریز موضوع دفع زباله های خانگی در بسیاری از موارد درسرساز دانست که نه تنها مدیریت شهری را با مشکل های متعدد مواجه می کند بلکه در برخی موارد متاسفانه جان افراد را نیز به خطر می اندازد.

یعقوب غیور با اشاره به اینکه رفتارهای افراد در جامعه و نقش پذیری آنها تمامی جامعه را متاثر می کند، گفت: در بسیاری از موارد شهروندان از اینکه رفتارهای ساده آنها تا چه میزان می تواند بر دیگر افراد جامعه تاثیر بگذارد بی خبر هستند و این درحالی است که طی سال های اخیر شاهد رایج شدن حمل پسماندهای خانگی بر روی خودروهای شخصی تا رسیدن به باکس های زباله مستقر در محلات هستیم که در اغلب موارد شهروندان فراموش کرده و زباله ها وسط خیابان ها رها می شوند.

وی ادامه داد: به واسطه همین اتفاق و سهل انگاری ساده شهروندان، جان چندین پاکبان برای جمع آوری زباله های رها شده وسط خیابان ها به خطر افتاده و متاسفانه در اثر تصادف جان خود را از دست داده اند.

غیور در ادامه به رها سازی پسماندهای خانگی، ساختمانی و یا فروشگاه ها در آبروها اشاره کرد و اظهار داشت: از دیگر اتفاقات رایج این روزهای شهرنشینی رهاسازی پسامندها در مسیر آبروها است و در این موارد هم پسماندها بی دردسر نبوده و در نهایت تبعات آن گریبانگیر تمامی شهروندان می شود هر چند که شهرداری ها تمام تلاش خود را می کنند تا مشکلات و نقص های حاصل از این رفتار اجتماعی را رفع کنند.

معاون خدمات شهری و اجرایی منطقه یادآور شد: شهروندان و مغازه داران باید توجه داشته باشند که با رهاسازی پسماندها در مسیر کانال ها و آبروها، جریان آب آنها را به گلوگاه ها و نقاط اتصال کانال ها هدایت می کند که در روزهای بارندگی تنها آب گرفتگی معابر رویت شده و از علت آن بی خبرند.

وی با بیان اینکه علی رغم تمامی این مسائل نیروهای خدمات شهری و اجرایی منطقه هفت و دیگر مناطق به صورت مستمر اقدام به لایروبی کانال ها و آبروها می کنند، گفت: رها سازی پسماندها در کنار اینکه موجب مسدود شدن مسیر کانال های آب شده و هدایت آب های سطحی را با مشکل مواجه می کند از سوی دیگر باعث ایجاد آلودگی آب های سطحی و حتی خاک و شیوع بیماری ها می شوند و در نهایت این پاکبانان هستند که برای پاکسازی این مسیرها مجبور به رفتن به عمق چاه ها و کانال ها بوده و در معرض آلودگی و بیماری قرار گرفته و سلامت آنها به خطر می افتد.

با این اوصاف ضروریست تمام افراد جامعه به نقش خود در حفظ سلامت شهر، دیگر شهروندان و محیط زیست توجه داشته باشند و فراموش نکنیم که دستیابی شهرها به توسعه پایدار بدون توجه به زیرساخت های فرهنگی دشوار و دور از دسترس است و در این راستا ضروریست رسانه ها، نهادهای فرهنگی و فرهنگسراها در فرهنگسازی و ترسیم هر بیشتر نقش اجتماعی شهروندان، شهرداری ها را همراهی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات