دکتر «نواب قائدی» عنوان کرد : اجرای پروتکل‌های بهداشتی، در صورت فعالیت مجدد ناوگان حمل‌ونقل عمومی

دکتر «نواب قائدی» عنوان کرد : اجرای پروتکل‌های بهداشتی، در صورت فعالیت مجدد ناوگان حمل‌ونقل عمومی

دکتر «نواب قائدی» در جریان یکصد و شصت و دومین جلسه کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا به تلاش این کمیسیون و شهرداری شیراز در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: اگرچه تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شیراز نقش موثری در کنترل این بیماری در کلانشهر شیراز داشته است، اما همچنان تمهدیدات و برنامه‌های مختلف برای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و رانندگان مد نظر است .

وی در ادامه به پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اشاره کرد و بیان داشت: مقرر شد شرایط لازم برای فعالیت اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و مترو بر اساس مفاد پروتکل‌های بهداشتی به کمیسیون تلفیق شورا ارائه شود تا در آن کمیسیون در خصوص نحوه فعالیت مجدد سیستم حمل‌ونقل عمومی تصمیم‌گیری شود .

این عضو شورای پنجم افزود: اجرای پروتکل‌های مدنظر برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی، ماهانه حدود 27 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در پی خواهد داشت .

قائدی با اعلام اینکه طبق پروتکل‌های بهداشتی، تهیه شناسنامه سلامت برای رانندگان اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد، بیان داشت: شناسنامه سلامت برای کلیه رانندگان و همچنین کسانی که برای نخستین بار متقاضی دریافت پروانه فعالیت هستند، صادر می‌شود .

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اعلام اینکه باید پیش‌بینی لازم برای پرداخت کرایه با کارت شهروندی صورت پذیرد، اظهار داشت: اگر سعی شود بطور کلی پرداخت نقدی حذف و تمامی پرداخت‌ها با کارت شهروندی انجام شود، این خود می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامتی شهروندان و رانندگان داشته باشد .

قائدی در خصوص فعالیت کارگاه‌های عمرانی شهرداری نیز گفت: مقرر شد در تمامی کارگاه‌های عمرانی شهرداری، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا اجرا و در این خصوص، معاونت فنی و عمرانی شهرداری نظارت لازم را داشته و چگونگی اجرای آن را به کمیسیون گزارش کند.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات