مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان/ امکانات و شستشوی مستمر تجهیزات برق در خوزستان در دنیا منحصر بفرد است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان/ امکانات و شستشوی مستمر تجهیزات برق در خوزستان در دنیا منحصر بفرد است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: اقدامات این شرکت در تجهیز امکانات و شستشوی مستمر تجهیزات برق برای مقابله با گرد و خاک، در کلاس جهانی است و شاید در دنیا منحصر بفرد باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان؛ محمود دشت بزرگ در حاشیه شستشوی پست های برق شهر اهواز، بیان کرد: به دنبال گرد و خاک چند روز گذشته در شهر اهواز، شستشوی پست های برق در این شهر مجددا شروع شده و پست 132 کیلو ولت آزاد اهواز بدون خاموشی با آب مقطر شستشو  شده است.

وی با بیان اینکه عملیات شستشوی پست های 230 کلیو ولت اهواز 3 و اهواز جنوبی نیز در هفته پیش رو آغاز می شود؛ تصریح کرد: کار شستشوی پست های برق در دیگر شهرستان هایی که گرد و خاک بوده نیز آغاز شده و شستشوی دو پست مهم در آبادان و اروند به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: در طی چند سال اخیر به واسطه گرد و خاک هایی که بعضا شدت آنها بسیار بالا بوده است شستشوی مداوم تجهیزات برق برای جلوگیری از خاموشی های ناخواسته، در دستور کار قرار گرفته و در حال تکرار شدن است.

دشت بزرگ با بیان اینکه گرد و خاک هزینه های سنگینی بر تجهیزات برق وارد می کند، اظهار کرد: برای مقابله با این پدیده مخرب، تجهیزات مدرنی سفارش و خریداری شده که برخی از آنها مانند مقره شوها که قابلیت شستشوی خطوط در حالت گرم و سرد را دارند تنها در خوزستان موجود است و به لحاظ گستردگی و مستمر بودن شستشوها بعد از هر گرد و خاک یک کار استثنایی در سطح دنیا در حال انجام است.

وی گفت: علاوه بر اقدامات گفته شده برای پایداری شبکه برق در شرایط گرد و خاک، تعویض مقره ها و پوشش عایقی پست ها نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است و نسل جدید پست هایی که احداث می شود به صورت Gis بوده که در برابر شرایط متفاوت جوی و گرد و خاک مقاوم است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات