هیچ برنامه عمرانی برای کمربند جنوبی نداریم/ فضایی  ...

هیچ برنامه عمرانی برای کمربند جنوبی نداریم/ فضایی ...

هیچ برنامه عمرانی برای کمربند جنوبی نداریم/ فضایی منحصربه‎فرد و مفرح در انتظار شهروندان مشهدی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، روز گذشته رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از کمربند سبز جنوبی بازدید کردند.

محمدحاجیان شهری، در حاشیه این بازدید با بیان اینکه عملیات عمرانی احداث کمربند جنوبی از حدود 15 سال قبل توسط شهرداری مشهد، اداره منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها آغاز شده است، اظهارکرد: یکی از اهداف این پروژه انتقال ترافیک شمال به جنوب شهر مشهد بوده و تا قبل از شورای پنجم نیز هزینه هنگفتی برای پیشرفت پروژه احداث کمربند جنوبی صرف شده است.

وی افزود: ادعاهایی درخصوص اعمال تغییر و تخریب‌های زیست محیطی در این منطقه مطرح است و بازدید امروز در برنامه کمیسیون خدمات شهری قرار گرفت تا اقدامات شهرداری در دوره مدیریت شورای پنجم مجدد ارزیابی و بررسی شود که آیا مداخله انسانی در این فضای طبیعی منجر به تخریب شده و یا توانسته‌ایم بهره‌برداری مناسبی به نفع شهر و مردم داشته باشیم.

حاجیان شهری با بیان اینکه شهرداری مشهد تاکنون بالغ بر 3 هزار هکتار در کمربند جنوبی درختکاری کرده تا تعادل اکوسیستم را حفظ کند، افزود: در کنار این اقدامات، عملیات عمرانی احداث این کمربند طی سالیان متمادی در گذشته اجرایی شده و مداخلاتی هم صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی، نگاهی برای ادامه اجرای پروژه شکل گرفته و بررسی این مهم، از دیگر اهداف بازدید امروز بوده است.

حاجیان شهری گفت: فضای مفرح و بسیار منحصربه‌فردی در کمربند جنوبی شکل گرفته و شهرداری مشهد براساس تاکیدات شورای شهر بدنبال برنامه‌ریزی مناسبی است تا بیشترین بهره‎‌وری و بهره‌برداری عمومی را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد با بیان اینکه برنامه‌های شهرداری برای استفاده از فضاهای اجتماعی در حال تکمیل در کمربند جنوبی، برنامه‌های بسیار خوبی است، افزود: امیدواریم هرچه زودتر این پروژه آماده استفاده عموم شود؛ فاز نخست پروژه در خردادماه و بخش تکمیلی و فاز دوم آن تا اواسط تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

حاجیان شهری با اشاره به پیش‌بینی مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری و کوهنوری آماتور و حرفه‌ای در این محدوده و تلاش در جهت ایجاد شرایط زیرساختی مناسبتر، گفت: مادامی که شهروندان و عموم مردم در این عرصه‌ها حضور پیدا نکنند، نقاط ضعف و قوت مشخص نمی‌شود.

وی تاکید کرد: بدون شک در ادامه مسیر از نظرات و دیدگاه های مردمی استفاده خواهیم کرد تا خدمات موثرتری را بتوان ارائه نمود.

حاجیان شهری در پایان گفت: شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره هیچ برنامه عمرانی در جهت ادامه کار کمربند جنوبی ندارد و تنها بدنبال تکمیل فضاهای موجود با احداث فضای سبز است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات