فناوری های نوین در خدمت پایش تالاب ها

فناوری های نوین در خدمت پایش تالاب ها

کارگاه آموزشی آشنایی  با فن آوری تصویر برداری هوایی  در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت سال جاری با حضور احمد رضا لاهیجان زاده و جمعی از کارشناسان حوزه تالاب ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دراین نشست احمدرضا لاهیجان زاده، معاون محیط زیست دریایی و تالاب ها سازمان حفاظت محیط زیست، به استفاده از فناوری های نوین برای پایش تالاب ها و سواحل دریایی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از نیاز‌های اساسی سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از فناوری نوین در حوزه بررسی و پایش تالاب ها است، زیرا روش های سنتی دیگر پاسخگوی قابلیت های نظارتی سازمان نیستند.

وی در ادامه افزود: به  کارگیری فناوری های نوین در این حوزه می تواند باعث افزایش دقت در پایش اطلاعات، سرعت عمل و کاهش هزینه های مورد نیاز سازمان را در پی داشته باشد.

لاهیجان زاده، هدف از برگزاری این کارگاه ها را استخراج داده ها و اطلاعات دانست که از این روش به دست می آیند و استفاده از آن ها می تواند کمک بسزایی به کارشناسان این حوزه بکند.


گفتنی است، استفاده از فناوری های نوین در پایش و بررسی تالاب های میانکاله، انزلی، هورالعظیم، استفاده از نرم افزارهای تخصصی و عکس های ماهواره ای در این کارگاه ارائه شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات