تثبیت مالکیت بیش از ۹ هکتار از اراضی بستر رودخانه چیتگر

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه چیتگر به منظور تثبیت مالکیت و برای اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران اخذ شد.

به گزارش روابط عمومی، "راما حبیبی" در نشست مشترک امور منابع آب تهران بزرگ با اداره ثبت زیبادشت گفت: با پیگیری های ویژه به عمل آمده توسط همکاران این امور برای بخشی از بستر رودخانه چیتگر در محدوده واقع در حدفاصل خیابان سراوان تا میدان دانش در جهت تثبیت مالکیت، سند مالکیت به مساحت بیش از ۹ هکتار صادر شد.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه فی ما بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جلسات استانی و شهرستانی برگزار شده با دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین پیگیری های مستمر انجام شده توسط امور منابع آب تهران و پردیس مقرر است در چارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه های واقع در شهرستان تهران و پردیس در حوزه عملکرد این امور اقدام شود.
مدیر امور منابع آب تهران و پردیس تاکید کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب های سطحی اساساً با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای تهران) هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه ها معامله ملکی انجام می دهند، حتما پیش از انجام معامله استعلام های لازم را از امور منابع آب تهران بزرگ اخذ کنند تا در آینده دچار هیچگونه ضرر و زیان نشوند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات