اسناد توسعه محله باید مبتنی بر نگاه‌ واقع‌بینانه  ...

اسناد توسعه محله باید مبتنی بر نگاه‌ واقع‌بینانه ...

اسناد توسعه محله باید مبتنی بر نگاه‌ واقع‌بینانه و هدفگذاری‌های آتی محلات باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی با اشاره به یکی از دستورکارهای امروز کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر که به موضوع ارائه گزارش عملکرد راه‌اندازی و فعا‌ل‌سازی دفاتر توسعه محله از زمان ابلاغ تاکنون اختصاص داشت، اظهارکرد: گزارش سازمان بازآفرینی در این نشست، بیشتر معطوف به فرآیند شکل‌گیری دفاتر و شروع به کار آنها بود.

فیضی با بیان اینکه در این جلسه 4 دفتر توسعه محلات طرق، دروی، آوینی و خلج هم گزارش کوتاهی از عملکرد خود ارائه کردند، گفت: خوشبختانه سند توسعه محله طرق، با توجه به اینکه این دفتر زودتر از سایر دفاتر یاد شده شروع به کار کرده، به مرحله آماده‌سازی رسیده است.

وی در ادامه افزود: سایر دفاتر تسهیلگری نیز مشغول تهیه سند توسعه محله خود هستند و در این جلسه، چشم‌اندازها و هدفگذاری های سند توسعه محله و شیوه تدوین و طراحی آنها هم ارائه شد.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: سند توسعه محله باید براساس فرآیندی تهیه شود که در آن سازمان بازآفرینی، دفاتر تسهیل‌گری و مناطق شهرداری نقش داشته باشند تا بتوان سندی با قابلیت اجرایی بالا، مبتنی بر نگاه واقع‌بینانه، واقعیت‌های موجود و براساس هدفگذاری‌های آتی محلات تهیه کرد و به سمت فاز اجرایی شدن رفت.

فیضی با تاکید بر اینکه سندهای توسعه محله باید حداکثر یک سال پس از استقرار دفاتر تسهیل‌گری تهیه و ارائه شوند، گفت: این اسناد سپس باید در ستاد بازآفرینی فضاهای شهری استان برود تا در کنار شهرداری، سهم 30 دستگاه متولی دیگر هم لحاظ شود و مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی این سندها باید منطق با اسناد بالادستی و سازگار با نظر مشاورین طرح‌های تفصیلی باشند و در فرآیند اجرایی شدن آنها، سایر دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند.

فیضی با اشاره به لزوم تایید سندهای توسعه محله توسط دستگاه های حاکمیتی، گفت: این تایید موجب می‌شود درصورت بروز مشکلات فراروی اجرای اسناد، شاهد کارگشایی باشیم و بتوانیم بر مبنای اهداف طراحی شده، توسعه محلات را پیش ببریم.

وی افزود: از این طریق شهروندان زندگی راحت‌تری خواهند داشت و بخاطر افزایش سرانه‌های خدماتی، رفاه بیشتری هم برای آنها به ارمغان می‌آید؛ از سوی دیگر، از حیث کالبدی هم مردم زندگی باکیفیت‌تری خواهند داشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات