لزوم اجرای کامل مصوبات شورای ترافیک استان

لزوم اجرای کامل مصوبات شورای ترافیک استان

مهدی یوسفی در جریان سومین نشست این کمیته در سال ۹۹، اظهار کرد: بررسی های به‌عمل آمده نشان می دهد که حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد از مصوبات شورای ترافیک استان اجرایی شده اما ۳۵ تا ۴۰ درصد از این مصوبات، بنا به دلایلی هنوز اجرایی نشده است.

او ادامه داد: عدم اجرای کامل مصوبات شورای ترافیک استان و کمیته فنی مشترک پیامدهای حقوقی زیادی دارد که می تواند مدیران و شهرداران مناطق را با مشکلات اساسی روبرو سازد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز عنوان کرد: استناد پلیس به ماده ۳۴ در گزارش تصادفات به دادستان را از جمله مشکلات حقوقی عدم اجرای مصوبات است.

او افزود: در این نوع گزارش ها، پلیس با استناد به این ماده شهرداری را مقصر حادثه اعلام می کند و شهرداری یا مدیران مربوطه به دلیل عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک استان و کمیته فنی محکوم می شوند که در بسیاری مواقع شخص مدیر باید جوابگو باشد.
یوسفی در خصوص دلایل عدم اجرای کامل مصوبات، اظهار کرد: عدم اجرای بعضی از مصوبات می تواند دلایل فنی داشته باشد و در برخی موارد نیز احتمال کوتاهی وجود دارد که باید تمام مصوبات بررسی و مصوباتی که اجرا نشده احصاء شود.
رییس کمیته فنی مشترک شورای ترافیک استان ضمن اعلام آمادگی  این کمیته بر همکاری با مناطق و سازمان های شهرداری تبریز، گفت: در خصوص آن دسته از مصوباتی که عدم اجرای آنها دلایل فنی داشته است، می توان نسبت به اصلاح مصوبه در شورای ترافیک یا کمیته فنی و کارشناسی اقدام کرد و آن دسته از مصوباتی هم که به دلایل مختلفی در اجرای آنها کوتاهی شده، دوباره بر اجرای آنها تاکید و پیگیری شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات