ضرورت حل مشکلات طرح‌های مسکوت‌مانده در شورایعالی شهرسازی

ضرورت حل مشکلات طرح‌های مسکوت‌مانده در شورایعالی شهرسازی

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین، حکمت‌اله داودی، رییس شورای شهر قزوین در نشست بررسی موضوعات شهری در شهرهای استان که باحضور معاون وزیر و دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزارشد، طی سخنانی اظهارکرد: در شهر قزوین معضلات و مشکلات مهمی وجود دارد که عمده آنها به‌دلیل تصویب و ابلاغ نشدن طرح‌ها در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران است.

وی افزود: در سال 88 شهرداری قزوین 104 پلاک درمحله بلاغی قزوین را با اعتبار 20 میلیاردتومان تملک كرد که با طرح مجموعه بالادستی صورت گرفته بود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: در طرح شورایعالی شهرسازی و معماری ایران معبر شش متری در این محله تصویب شد که این موضوع با توجه به مباحث ترافیکی که در آینده ایجاد خواهد کرد مورد اعتراض اعضای شورا و شهرداری قرار گرفت و از طرفی نیز صرفه اقتصادی ندارد و مورد استقبال مردم این محله قرارنگرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شورایعالی شهرسازی به هیچ کدام از خواسته‌های استان توجهی ندارد، خواستار توجه و اصلاح اینگونه موارد توسط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران شد.

داودی در ادامه به موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر قزوین و مسکوت ماندن طرح‌های مصوب‌ در کمیسون ماده پنج در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران اشاره کرد وگفت: تا به حال چندین طرح در مورد ساماندهی ورودی‌های شهر قزوین در استان به تصویب رسیده، اما هنوز خبری از ابلاغ آنها نیست، در حالیکه این هجمه به شورا و شهرداری وارد شده که چرا به وروردی‌های شهر توجهی نمی‌شود.

وی تاکیدکرد: ضرورت دارد ساماندهی ورودی‌های شهرقزوین که وضعیت خوبی ندارند، در دستور کار شورایعالی شهرسازی و معماری قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه سخنانش به پروژه ادامه کمربندی شرق اشاره کرد و گفت: پل امام  رضا(ع) بر اساس طرح جامع ترافیک و طرح‌های بالادستی احداث شد و با تغییرات و اصلاحات، طرح  ادامه پل و کمربندی شرق، خوشبختانه با حمایت‌های استاندار قزوین و شخص وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

وی همچنین به اقدام خوب شهرداری قزوین در راستای مرمت آثار تاریخی شهر قزوین اشاره کرد و گفت: ارگانی که بیشترین دلسوزی را در مرمت آثار تاریخی شهر قزوین دارد شهرداری قزوین است و در این ارتباط آمادگی وجود دارد که با همکاری میراث فرهنگی در این حوزه وارد شویم.

داودی همچنین در این جلسه به حمایت شورا و شهرداری قزوین از باغستان سنتی  قزوین اشاره کرد و گفت: درسال 90-شهرداری  قروین اقدام به احياي باغستان سنتی قزوین كرد و تاکنون نیز 20 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

وی همچنین خواستار حل مشکلات نواحی منفصل دانش، اندیشه و اراضی بالای اتوبان که بلاتکلیف هستند، توسط شورایعالی شهرسازی و معماری ایران شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات