رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر شیراز خبرداد: افتتاح 3 پروژه بزرگ شهری همزمان با عید سعید فط

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر شیراز خبرداد: افتتاح 3 پروژه بزرگ شهری همزمان با عید سعید فط

دکتر «نواب قائدی» در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به تقاطع غیرهمسطح استاد «محمد بهمن بیگی»، گفت: مقرر شده بود این پروژه در هفته شیراز به بهره‌برداری برسد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای حفظ سلامتی مردم تصمیم به تعطیلی این پروژه و دیگر پروژه‌های شهرداری شیراز گرفتیم که این امر باعث تاخیر در افتتاح این پروژه شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی در ورودی شهر شیراز قرار دارد، طبیعتا ناتمام ماندن عملیات عمرانی آن نیز مشکلاتی را در ساعاتی از روز خصوصا روزهای تعطیل برای شهروندان بوجود می‌آورد که ضرورت داشت عملیات اجرایی این پروژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجددا از سر گرفته شود.

وی یادآور شد: با تلاش شبانه روزی همکاران‌مان در حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری و پیمانکار مربوطه، فاز نخست این تقاطع یعنی مسیر ورودی از سمت بوشهر به شهر شیراز و روگذر چپگرد این تقاطع به سمت بزرگراه مهندسین آماده افتتاح است و همزمان با عید سعید فطر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز تصریح کرد: همچنین مراحل اجرایی زیرگذر این پروژه نیز در حال انجام است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از شمع‌های این پروژه اجرا شده است پیش‌بینی می‌شود این فاز از پروژه نیز تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

وی در بازدید از پروژه بزرگراه مهندسین نیز گفت: این پروژه که در تکمیل و امتداد پروژه تقاطع شهید رودکی در حال احداث است، مراحل اجرایی خوبی را طی کرده است و در حال حاضر همکاران ما در شهرداری در حال تکمیل روشنایی و تکمیل کنار گذر و زیر گذر این پروژه هستند و در تلاش هستیم همزمان با عید فطر، این پروژه نیز افتتاح شود.

قائدی در ادامه با اشاره به اهمیت پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید رودکی، اظهارداشت: با توجه به اینکه پروژه تقاطع شهید رودکی مکمل دو پروژه بزگراه مهندسین و تقاطع استاد محمد بهمن بیگی است، مصمم هستیم این پروژه نیز که مراحل اجرایی پایانی خود را طی می کند، همزمان با دو پروژه تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی و بزرگراه مهندسین افتتاح و تقدیم شهروندان شیرازی شود.

وی همچنین در بازدید از پروژه تقاطع غیر همسطح دکتر خدادوست گفت: این پروژه مشتمل بر یک دستگاه پل روگذر 8 دهانه‌ای و دارای دو باند رفت و برگشت است که افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع ، افزایش روانی ترافیک از بلوار باهنر جنوبی به شهرک‌های فرهنگیان، بهاران، فرزانگان و برعکس، کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی و حذف دور برگردانهای کمربندی در این محدوده، از جمله اهداف اجرای آن است.

عضو شورای شهر شیراز افزود: در تلاش هستیم این پروژه تا مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد. گفتنی است در این بازدید دکتر «سولماز دهقانی» دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر، مهندس صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، مهندس نعمت اللهی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و دیگر مدیران شهرداری نیز حضور داشتند.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات