هم اندیشی شهرداری و پلیس...

هم اندیشی شهرداری و پلیس...

نشست هم اندیشی شهرداری یزد و پلیس راهور استان برای ایمن سازی تردد دوچرخه سواران در سطح شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد - صبح روز سه شنبه مورخ بیست و سوم اردیبهشت ماه،  نشست تخصصی با حضور جمعی از پیشروهای دوچرخه سواری شهری و مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد و رئیس پلیس راهور استان برگزار شد و موضوعات مرتبط با تردد دوچرخه سواران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد مرزبان در این نشست با اشاره به لزوم توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر و بویژه در معابر جدید الاحداث، اذعان داشت: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از شهروندان از دوچرخه برای تردد های روزانه استفاده می نمایند، از سوی دیگر با شیوع ویروس کرونا و محدودیت های تردد و تجمع در سطح شهر، برنامه های دوچرخه سواری شبانگاهی در سطح شهر افزایش یافته است و بایستی برای ایمن سازی تردد آنها چاره ای اندیشید.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد همچنین خاطر نشان کرد: در نظر داریم با انجام مطالعه کارشناسی، معابر شهر را برای تردد دوچرخه سواران ایمن سازی کنیم.

وی در ادامه به نصب تعدادی از  ایستگاه های سیستم دوچرخه اشتراکی و دوچرخه بند در سطح شهر اشاره نمود و از برنامه سال جاری برای تکمیل ایستگاه های مذکور در هسته مرکزی شهر خبر داد.

سرهنگ زارع، سرپرست رئیس پلیس راهور استان یزد در ادامه به حمایت پلیس از برنامه های توسعه دوچرخه سورای در سطح شهر اشاره نمود و  تصریح کرد: هر شب گزارشاتی از تصادف دوچرخه سواران در شهر دریافت می نماییم و بایستی مواردی همچون استفاده از کلاه دوچرخه سواری، لباس روشن، چراغ و شب رنگ و دیگر موارد  به دوچرخه سواران آموزش داده شود. وی همچنین بر لزوم ایمن سازی معابر سطح شهر برای تردد دوچرخه سواران تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست تعدادی از پیشکسوتان دوچرخه سواری محلات یزد حضور داشتند و در رابطه با مشکلات دوچرخه سواران در حین تردد در سطح شهر و احداث مسیرهای ایمن دوچرخه سواری را خواستار شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات