فردوسی، سند ملیت و هویت ایرانی- اسلامی

فردوسی، سند ملیت و هویت ایرانی- اسلامی

فردوسی، سند ملیت و هویت ایرانی- اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی زینت بخش با بیان این مطلب، اظهار کرد: شهر تاریخی توس، در مجاورت کشف‌رود؛ به عنوان یک رودخانه دائمی و یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌ها، در سرزمین خراسان بزرگ شکل گرفته است.
وی افزود: همواره شهر تاریخی توس در طول تاریخ، نماینده سبک زندگی ایرانی و اسلامی بوده و به شایستگی در حوزه علم، فرهنگ و هنر درخشیده است. همچنین خواجه نصیرالدین طوسی، خواجه نظام الملک و حکیم ابوالقاسم فردوسی از مشاهیر و نامداران این سرزمین هستند که با تلاش‌های خود در حوزه فرهنگ، علم و ادب کوشیده‌اند.
شهردار منطقه ۱۲ بیان کرد: مدیریت شهری از سال ۹۲ و پس از تحویل محدوده منفصل شهری توس، به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سطح کیفی و کمی زندگی در این محدوده بوده است اما از ابتدای امر تاکنون فقدان طرح جامع تفصیلی، بزرگترین مانع سر راه توسعه پایگاه این منطقه بوده است.
زینت بخش خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد با جدیت به دنبال این معضل بوده‌اند و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در این حوزه، مدیریت شهری را در شهر مشهد همراهی کنند تا پس از ابلاغ طرح جامع تفصیلی، روند توسعه در امر خدمت، هموار شود.
وی اضافه کرد: از جمله اقدامات شهرداری این منطقه در طول یکسال گذشته می‌توان به احداث بوستان بزرگ جلوخان آرامگاه فردوسی، برگزاری مسابقات کشتی میدانی و لیگ کشوری دسته یک، کشتی آزاد، احداث و تصویب شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، آسفالت برخی معابر، افزایش سطح کیفی خدمات شهری، جلوگیری از تخلفات ساختمانی و ایمن‌سازی بولوار شاهنامه است.
شهردار منطقه ۱۲ گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر و با همت همه دستگاه‌ها، شهر تاریخی توس در شان شهروندان، ساکنان و شاعر بلندآوازه این سرزمین فرهنگی آباد و عمران گردد.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات