بی‌مهری با فردوسی از زمان حیاتش تاکنون ادامه  ...

بی‌مهری با فردوسی از زمان حیاتش تاکنون ادامه ...

بی‌مهری با فردوسی از زمان حیاتش تاکنون ادامه داشته است/ ثبت جهانی توس در گرو طرح‌ تفصیلی و طرح راهبردی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی، عصر امروز و به مناسبت 25 اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، مسافت 8.5 کیلومتری سه‌راه فردوسی تا آرامگاه فردوسی را با شعار «تا ثبت جهانی توس...» دوید.

ریاضی در پایان این طی مسافت با گرامیداشت این مناسبت ملی، اظهارکرد: توس، فردوسی و شاهنامه سالهاست که مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار دارند و امیدوارم روزی نگاه مسئولین به این آرامگاه و این بافت تاریخی و ارزشمند ملی ما هم جلب شود.

وی افزود: همانطور که ما باور داریم فردوسی جاودانه است، گویا باید باور کنیم مشکلاتی که فردوسی با آنها گریبانگیر بوده و در زمان خودش دست و پنجه نرم می‌کرده هم جاودانه‌اند و با فردوسی پیش می‌روند که حل شدن آنها آرزوی ماست.

ریاضی با بیان اینکه فردوسی در زمان خودش با بی‌مهری حکومتی‌ها روبرو شد و اجازه دفن پیکرش را در گورستان مسلمانان ندادند، گفت: این بی‌مهری و بی‌توجهی همچنان استمرار دارد و آنگونه که باید به این حکیم فرزانه توجه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مشهد، شهر امام غریب است و گویا این غریب بودن در این سرزمین، به یک رسم تبدیل شده است، خصوصا برای فردوسی که به قول اخوان در "وطن خویش" غریب است و ما شانس‌آورده‌ایم که مثل فرار مغزها، فرار مقبره‌ها نداریم.

ریاضی با بیان اینکه امیدواریم روزی این وضعیت دردناک به فرجام برسد و زوال پیدا کند، گفت: امروز ثبت جهانی توس در گرو داشتن طرح‌های شهری و راهبردی است؛ متاسفانه تعیین تکلیف طرح راهبردی توس یک سال است که معطل برگزاری جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی است و ساکنان این منطقه در شرایط بسیار دشواری به سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه پسندیده جمهوری اسلامی نیست، مردمی که ۶ سال است به شهر پیوسته‌اند، هنوز مالکیتی بر دارایی و مایملک خود ندارند؛ نکته قابل توجهی که برخلاف اصول حقوقی و قانون کشور است.

ریاضی با اشاره به گذشت 3 سال از انتخاب مشاور تهیه طرح، گفت: این بلاتکلیفی هیچ توجیهی ندارد و من بعنوان نماینده مردم در مقابل آنها جز شرمساری هیچ پاسخ دیگری ندارم.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: آنچه از دست شخص من بر می‌آید همین دویدن هاست، چه به صورت استعاری و چه در دنیای واقعی به نمایندگی از مردم! شورای پنجم شهر مشهد همچون 32 ماه گذشته در حد امکان خود تلاش می‌‎کند و امیدواریم روزی این تلاش‌ها نتیجه بدهد و آبادانی توس را به چشم خود ببینیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات