افتتاح ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

افتتاح ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نیرو (پاون)، "فیض‌الله پاسره" از عزم جدی این شرکت برای آبرسانی به مردم در شرایط سخت کرونایی و تداوم روند توسعه خطوط آبرسانی همزمان با این دغدغه گفت: با نگاه ویژه دولت به آبرسانی روستایی، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سال‌های اخیر به آب روستایی استان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد که ماحصل آن اجرای ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی با ظرفیت آبرسانی به ۴۸۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.
وی افزود: در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، وزارت نیرو به دنبال امید آفرینی و رونق توسعه و آبادانی با فراهم کردن دو زیرساخت بنیادی آب و برق است و استان ما هم بی نصیب از این پویش نیست و به زودی در تابستان شاهد حضور مجموعه وزارت نیرو برای بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق در استان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجتمع‌های آبرسانی چین و لوداب نیز از طرح‌های آبرسانی بزرگ بهره‌مند از اعتبارات صندوق توسعه ملی است، خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان در حال اجراست و هدف‌گذاری آن آبرسانی به ۹۰ روستای منطقه با جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر است.
وی اظهار کرد: اجرای ۲۴ مخزن ذخیره با حجم ۵۲۵۰ متر مکعب، ۸۶ کیلومتر خط انتقال و بهسازی چشمه و ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ، بخشی از اقدامات اجرایی در این پروژه است.
پاسره گفت: روند توسعه خدمات در روستاها به‌رغم تمرکز ما بر مدیریت عرضه و تقاضای آب به‌عنوان استراتژیک‌ترین محصول برای مقابله با ویروس کرونا ادامه داشته و در همه روستاهای استان و به‌ویژه مناطق مورد نیاز به توسعه، شاهد اجرای عملیات آبرسانی هستیم.
وی در ادامه با اشاره به امید آفرینی این دست پروژه‌های توسعه‌ای برای روستاهای استان افزود: یکی از اهداف بنیادی ما در اجرای پروژه‌های آب روستایی، توسعه زیرساخت آب در همه مناطق برای فراهم آوردن شرایط زندگی بهتر و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجموعه آب و فاضلاب استان همه مردم نجیب استان را شایسته بهترین خدمات می‌داند و فراتر از توان در شرایطی که همه واقف به مشکلات اقتصادی هستیم و فشار کرونا نیز بر آن اضافه شده، به دنبال توسعه طرح‌های آبرسانی است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات