پیام تبریک سید حسن راضی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی

پیام تبریک سید حسن راضی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی


امروز 27 اردیبهشت مصادف است با روز ملی روابط عمومی و این نامگذاری به این علت قابل اهمیت است که بدانیم روابط عمومی به عنوان یک فرآیند چه نقش مهم و پررنگی در مناسبات اجتماعی سازمان ها دارد.

از شاخصه های بارز یک روابط عمومی پویا، عملگرایی است و افراد شاغل در روابط عمومی می بایست آگاه باشند که چه نقش ارزنده ای به آنان سپرده شده است. روابط عمومی آمیزه ای از علم، هنر و فن است.

این حرفه از آن جهت قابل اهمیت است که مانند آیینه تمام نمای انتظارات مردم از سازمان ها و نهادها است و نقش ایجاد ارتباط درون و برون سازمانی و اطلاع رسانی مناسب و اقناع افکار عمومی را بر عهده دارد.

حال در دنیایی که اطلاع رسانی در تمام عرصه ها پیشتاز است ، بر اهمیت جایگاه روابط عمومی افزوده شده است به گونه ای که موفقیت سازمان ها مرهون عملکرد حوزه ارتباطی و روابط عمومی های آن سازمان هاست.

در سازمان امدادرسان و خدمات رسانی همچون سازمان آتش نشانی " روابط عمومی " از آن جهت قابل اهمیت است که می بایست با اطلاع یابی و اطلاع رسانی به موقع و صریح از مجرای رسانه، ارتباط دوسویه سازمان با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام را برقرار کند تا در تعالی آن موثر باشد.

شوق خدمت به مردم و آتش نشانان در این حرفه و صف ناپذیر است ما در این شغل برای آتش نشانان  می خوانیم، می نویسیم ، خبرنگار می شویم، عکاس می شویم، طراح می شویم، گرافیست می شویم، می شنویم و منعکس می کنیم. پاورپوینت ، ورد ، اکسل ، فتوشاپ، ایندیزاین ، تدوین ، کلیپ ، تیزر ، آنوس و... را یاد می گیریم و یاد می گیریم تا از ابزارهای نوین اطلاع رسانی غافل نشویم از این جهت یکی از بخش های حیاتی و حساس سازمان خواهیم بود زیرا نقش بی بدیل در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه ها را عهده داریم.

با این تفاسیر در عصر حاضر که عصر دانایی است ، روابط عمومی یکی از عناصر کلیدی است که غفلت از او ما را از دسترسی به دانایی دور می کند.

فرارسیدن 27 اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه به ویژه همکاران ارجمند روابط عمومی آتش نشانی در سراسر کشور تبریک می گویم.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات