پیام وزیر نیرو به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی
بازبینی مجموعه فرایندها، و سازوکارها از جمله اموری است که تلاش مضاعف روابط عمومیهای صنعت آب و برق را در سراسر کشور میطلبد
وزیر نیرو در پیامی ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی تلاشگران و فعالان این عرصه تبریک گفت و بیان کرد: بهرهگیری از فناوریهای نوین ارتباطی همراه با بازبینی مجموعه فرایندها، رویهها و دستورالعملها و سازوکارها از جمله اموری است که تلاش مضاعف روابط عمومیهای صنعت آب و برق را در سراسر کشور میطلبد و میتواند آثاری ماندگارتر از آنچه تاکنون به دست آمده بر جای گذارد.
رضا اردکانیان افزود: روابط عمومی فعال در سازمانها ضرورتی اجتنابناپذیر است. امروزه نقش روابط عمومی از اطلاعرسانی صرف به نهادی تصمیم ساز و مشاوری مطلع در راستای تحقق اهداف سازمان و ذینفعان تبدیل گشته است. پیچیدگی روابط انسانی و تغییر مدلهای ارتباطی سبب شده محتوای خلاق در مورد اهداف و عملکرد سازمان و توزیع آن با بهرهگیری از ابزارهای یکپارچه ارتباطی با هدف توسعه آگاهی یک اصل مهم محسوب گردد. بر همین اساس، توفیق روابط عمومیها مستلزم شناخت عمیق از وضعیت موجود، توانمندی لازم برای ارتباط گیری با عموم مردم و تاثیرگذاری بر تفکر و تصمیمات و بایدها و نبایدهای درون سازمانی است.
در این راستا، عملکرد روابط عمومیهای صنعت آب و برق باید به گونهای باشد که در نهایت منجر به تبلور همدلی در بخشهای مختلف وزارت نیرو، جامعه و افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان مهمترین عامل شتابدهنده حرکت توسعه در کشور شود.
از جمله مهمترین شاخصهای عملکرد روابط عمومیهای وزارت نیرو در سراسر کشور در سال جاری، اطلاعرسانی و افزایش آگاهی در خصوص پویش «هرهفته_الف_ب_ایران»؛ «ساخت و سازها» و «سازوکارها» به عنوان نیروی محرکه بخشهای گوناگون تولیدی و خدماتی وزارت نیرو در سالی است که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده است. این امر، بویژه در بخش «سازوکارها» از پویش مزبور حائز اهمیت دوچندان است.
اردکانیان ضمن قدردانی از تلاش های همکاران روابط عمومی در سراسر کشور در پویش سال گذشته، تاکید کرد: بهرهگیری از فناوریهای نوین ارتباطی همراه با بازبینی مجموعه فرایندها، رویهها و دستورالعملها و سازوکارها از جمله اموری است که تلاش مضاعف روابط عمومیهای صنعت آب و برق را در سراسر کشور میطلبد و میتواند آثاری ماندگارتر از آنچه تاکنون به دست آمده بر جای گذارد.
وزیر نیرو خاطر نشان کرد: انتظار میرود این تلاشها، منجر به افزایش اعتماد بین مردم و سازمانهای مرتبط با صنعت آب و برق، ارتقای سواد آب و انرژی در مخاطبان و بویژه مردم، طراحی سازوکارهای مشارکت مصرفکنندگان در تصمیم سازیها و فرایندها، نوسازی اطلاعات و دانستههای مردم درباره وضعیت منابع آب و انرژی کشور، ایجاد ارتباط موثر و متقابل با نخبگان محلی و منطقهای برای همکاری بیشتر با صنعت آب و برق و سرانجام تغییر رفتار مشترکان، کارکنان و سایر ذینفعان به رفتار مطلوب شود.
در همین رابطه صدیقه ببران مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در پیامی اظهار داشت: 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است تا از خدمات شایسته همکاران درمجموعه روابط عمومی وزارت نیرو قدردانی نمایم
صدیقه ببران افزود:این روز همچنین فرصتی است برای شناسایی هرچه بیشتر و بهتر نقاط قوت و ضعف و بازنگری عملکرد مجموعه روابط عمومی های صنعت آب و برق تردیدی نیست که با اتکال به خداوند متعالی با بهبود روش ها و سازو کارهای موجود، عملکردی بهتر و ماندگار تر در راستای انعکاس بخشی از خدمات همکارانمان و مجموعه صنعت آب و برق در خدمت به مردم شریف ایران رقم زد.
وی اضافه کرد: از جمله مهمترین اهدافی که می بایست به آن دست یافت ارائه گسترده و موثر تر آثار و نتایج تلاشگران صنعت آب و برق مجموعه وزارت نیرو در ادامه ساخت و سازها و اصلاح ساز و کارها در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران است.
مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو ضمن تبریک روز روابط عمومی به همکاران مجموعه یادآور شد: این تلاش است که می تواند در کنار آموزش و ارتباط دوسویه با مخاطبان، ضمن افزایش امید به کار آمدی خدمتگزاران مردم در مجموعه وزارت نیرو تاثیر عمیقی در راستای افزایش اعتماد، تاب آوری مشترکان و مدیریت مصرف به عنوان اهداف همیشگی روابط عمومی های صنعت آب و برق برجای گذارد.
نظرات