تصویب طرح دو فوریتی اجرای سیستم جامع یکپارچه سازی شهرسازی و مالی در شهرداری

تصویب طرح دو فوریتی اجرای سیستم جامع یکپارچه سازی شهرسازی و مالی در شهرداری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که از ساعت 16 روز شنبه 27 اردیبهشت ماه 99 با حضور اکثریت اعضاء و معاونین اداری و مالی و خدمات شهری شهردار ساری در تالار جلسات شورا برگزار شد، بررسی آخرین نامه و مصوبات کمیسیون های داخلی شورا در دستور کار قرار گرفت.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای این جلسه ايام شهادت مظلومانه اميرالمومنين علي (ع) را به همه شيعيان آن حضرت تسليت گفت و ابراز امیدواری کرد فقط به عزاداري براي شهادت حضرت بسنده نكنيم بلكه سيره و مرام ايشان را سرلوحه كارها و مسئوليت ها و زندگي روزمره مان قرار دهيم.

وی ادامه داد: امشب، سومين شب قدر هست. خداوند شب قدر را شبي پربركت دانسته و ارزش آن را برتر از هزار ماه بيان كرده است . در شب قدر ، مقدّرات بندگان رقم مي خورد و آنچه خداوند در اين شب مقرر مي كند به حتم واقع خواهد شد . ان شاء الله همه ما بتوانيم از فيوضات چنين شب هاي ارزشمندي بهره ببريم.

شمشیربند همچنین روز ارتباطات و روابط عمومي را گرامی داشت و این روز را به همه فعالان این حوزه تبریک و خداقوت گفت.

وی یادآور شد: وضعيت شيوع كرونا اگرچه تا اندازه اي در حالت ثبات قرار گرفته و فعاليتهاي اجتماعي با رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي از سر گرفته شد اما هنوز تمام نشده بنابراين از همشهريان و همكاران عزيز ميخواهيم نكات بهداشتي را همچنان با دقت و حساسيت رعايت كنند . همچنين جا دارد قدردان زحمات و فداكاري كادرهاي درماني و همراهي مردم عزيز باشيم كه خوشبختانه نتايج خوبي ببار آورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه با اشاره به عدم حضور شهردار در این جلسه تأکید کرد: هیچ جلسه ای مهم تر از جلسه شورا نیست بنابراین باید برای حضور در جلسه برنامه ریزی نماید.

وی در پایان با اعلام اینکه ناطق پیش از دستور این جلسه آقای مهندس عشوری می باشد، گفت: ماهیت شورای شهر این است که اعضاء در راستای انجام وظایف نظارتی خود عمل کنند تا نهایتاً به شهرداری در راستای انجام مأموریت هایش کمک شود و برنامه ها به نحو احسن پیش برود.

اسفندیار عشوری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ساری:
شهردار با حضور در جلسه شورا به ابهامات پاسخ دهد

اسفندیار عشوری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ساری که بعنوان ناطق پیش از دستور به ایراد سخن می پرداخت با بیان اینکه در زمان ریاست آقای مدینه موضوع حاضر نشدن شهردار در جلسات شورا را بارها متذکر شده بودم و عدم حضور شهردار محترم در جلسه الان هم در حال باب شدن است، اظهار داشت: من درخواستم این بود که نطق بنده در حضور شهردار انجام شود و حالا متأسفم که ایشان حضور ندارند. مواردی را در این جلسه مطرح می کنم و ان شاالله آقای شهردار در اولین جلسه حضور پیدا کند و پاسخگو باشد.

وی افزود: آقای رجبی با شعار مبارزه با فساد در شهرداری ساری شروع بکار کرد. ایشان این موضوع را هم در زمان بررسی گزینه های شهرداری در جلسات شورا عنوان کرده بود و هم در مصاحبه هایش بیان نموده است. نمی دانم مرادشان از مبارزه با فساد مربوط به دوره مدیریت قبل از خودش بوده یا عزم شان جزم است تا در زمان مدیریت خودش هم این مبارزه تداوم یابد.

عشوری با بیان اینکه در چند وقت اخیر موارد ابهام برانگیزی را به دفعات خدمت شهردار محترم و معاونین ایشان عرض کرده ام و در حال حاضر تنها چند نمونه از آنها را در جلسه بیان خواهم کرد، گفت: امیدوارم آقای رجبی و معاونین شان دقت لازم را در این زمینه داشته باشند تا از تکرار آنها در شهرداری جلوگیری شود و در غیر این صورت مجبورم هر هفته موارد متعددی را در صحن علنی شورا مطرح کنم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ابزارهای مهم مبارزه با فساد، شفاف سازی برای آحاد مردم می باشد گفت: اسناد و گزارشات مالی باید به سهولت در اختیار اعضای شورای شهر قرار گیرد. حراست چشم شهرداری هست اما متأسفانه مشاهده می شود دسترسی این اداره به سیستم های مالی و شهرسازی را قطع کرده اند. این وظیفه ذاتی حراست است که در جریان اتفاقات بخش های مختلف سازمان باشد تا قبل از وقوع تخلف مقابل آن بایستد. من درخواستم این است آقای شهردار این دسترسی را مجدداً برای مسئولان حراست فراهم نماید.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شرکتی به نام آریا نیک فردوس اخیراً نامه ای با ادبیات دستوری به شهرداری ارسال نموده است، گفت: این شرکت در نامه اش عنوان نموده قصد دارد تعداد 16 عدد اِلمان مناسبتی عید نوروز را در راستای زیباسازی شهر ساری به مبلغ نهایی 3 میلیارد و 200 میلیون ریال به اجرا درآورد و در این راستا خواستار واگذاری این پروژه از طریق ترک تشریفات شده است.

وی از مسئولان شهرداری خواست سابقه ی شرکت مذکور را در جلسه آتی شورا بیان کنند و افزود: اولاً چرا این شرکت بدون ارائه هیچگونه جزئیات و طرحی به شهرداری مبلغ 320 میلیون تومان را درخواست می کند و ثانیاً چرا این نامه در تاریخ 30 فروردین 98 یعنی یک ماه بعد از عید نوروز در شهرداری ثبت شده است؟

عشوری ادامه داد: سوال اینجاست اگر این شرکت این کار را در شهر انجام داده، بر چه اساسی بوده، در کدام قسمت شهر صورت گرفته و چه نظارتی روی آن انجام شده است؟ اگر کار انجام شده و درخواست شرکت در 30 فروردین توسط شهردار دستور داده شده که خلاف قانون است چرا که شرکت رأساً اقدام به انجام پروژه کرده و بعد از آن درخواست داده که شهرداری هزینه ها را پرداخت نماید.

وی افزود: اگر هم این مورد انجام نشده چگونه است که این شرکت در نامه درخواست خود عنوان می کند این المان ها مربوط به عید نوروز می باشد و دستور شهردار روی آن هم زمانی صادر شده که 30 روز از این مناسبت گذشته است.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه وزارت کشور و استانداری با ارسال نامه هایی با تأکید بر اینکه در مقررات مالی شهرداری ها تهاتر پیش بینی نگردیده و تهاتر بدهی شهرداری با بدهکاران مبتنی بر جواز قانونی نمی باشد، گفت: بر این اساس شهرداری ها از انجام تهاتر منع شده اند. آقای شهردار هم در زمان ورودش به شهرداری مخالف این عمل بوده است اما می دانیم که تهاترهای زیادی در شهرداری در حال رخ دادن است و متأسفانه نمونه ای از آن در جلسه گذشته شورا مطرح شد.

وی افزود: متأسفانه تهاترهابی اخیراً در شهرداری انجام شده که توسط 4 بدهکار مختلف به شهرداری در یک مکان همچون سیتی سنتر توافق صورت گرفته که یک تهاتر کاملاً غیرقانونی است و من از شهرداری می خواهم از اجرایی شدن این توافق به طور جد جلوگیری کند.

عشوری افزود: صورتجلسه ی توافق با فردی در تاریخ 24 شهریور 98 به امضاء می رسد و برای زمینی کارشناس تعیین شده و 700 میلیون تومان ارزش گذاری می شود. می خواهند پروانه ای برای ایشان صادر کنند که ارزش آن 2 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

وی گفت: توافقنامه ای با ایشان امضا کردند، برای عقب نشینی کارشناس تعیین کردند و بابت آن یک میلیارد و 232 میلیون تومان کارشناسی صورت گرفته و در صورتجلسه قید می شود: در تاریخ 19 بهمن 98 توافق جدیدی را انجام می دهند. قیمت گذاری آن 12 میلیارد و 350 میلیون ریال تعیین و مقرر گردید در قبال جمع بهای املاک مذکور، شهرداری در الباقی ملک نسبت به صدور پروانه ساخمانی به نام آقای اردشیر مدانلو و شرکاء با رعایت ضوابط و قوانین طرح تفصیلی و مقررات بافت کهن پس از عقب نشینی، یا از محل بدهی ماده صد یا تهاتر براساس ارزیابی کارشناس رسمی اقدام کند در صورتیکه در زمان صدور پروانه رعایت عقب نیشینی الزامی است. متأسفانه شهرداری توافقی انجام داده که من شخصاً از آقای رجبی پرسیدم شما حاضرید چنین توافقنامه ای را امضاء کنید که ایشان پاسخ دادند، هرگز چنین کاری نخواهد کرد. ولی این کار صورت گرفته و ما به این حساب می گذاریم که آقای شهردار در امضای این نامه توجه لازم را نداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری افزود: اگر این کار قانونی باشد، هر شهروندی که شهرداری تا الان بابت عقب نشینی هزینه هایش را پرداخت نکرده می تواند شکایت کند و مطالبات خودش را از شهرداری دریافت نماید که در این صورت شهرداری برای همیشه بدهکار می شود.

وی ادامه داد: آقای رجبی شهردار منطقه و مدیرعامل چند سازمان در شهرداری بوده و قطعاً اشراف کاملی به دستورالعمل ها و ضوابط شهرداری دارد. ایشان قطعاً می داند که آرای کمیسیون بدوی و تجدید نظر ماده صد صادر می شوند، نه شهردار و نه هیچ احد دیگری نمی تواند تغییر یا دخل و تصرفی در آن داشته باشد. تنها راه آن شکایت فرد در دیوان عدالت اداری است که پس از طرح در شعبه هم ارز منجر به صدور رأی می شود.

عشوری یادآور شد: توافقنامه را در روزهای پایانی سال 98 با فردی تنظیم می کنند و وقتی شهردار به کارشناس رسمی دادگستری دستور می دهد که فلان ملک در جاده دریا و ماشین لکسوس را ارزیابی کنید حتماً پرونده را مطالعه کرده و از محتویاتش خبر دارد و حتماً می داند که پرونده رأی کمیسیون تجدید نظر ماده صد را دارد بنابراین شهردار به چه دلیل، با چه اختیار قانونی و به چه منظوری به کارشناس نامه زده است؟ آیا برای همه شهروندانی که آرای قطعی تجدید نظر دارند، این کار انجام می شود یا برای افرادی خاصی این کار انجام می شود؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ریاست شورا خواهش دارم پاسخ مواردی که در جلسه امروز مطرح کرده ام را از شهردار بخواهد. از آقای باقریان معاون محترم اداری و مالی شهرداری که در جلسه حضور دارد نیز می خواهم در جلسه آتی شورا به این ابهامات پاسخ قانع کننده ای ارائه دهد.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
اجرای سیستم جامع یکپارچه سازی شهرسازی و مالی در شهرداری الزامی است

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه طرحی را در جلسه قبلی شورا با امضای همه اعضاء آماده کردیم که باید در جلسه حاضر بصورت دو فوریتی تصویب کنیم، گفت: این طرح در راستای رفع دغدغه های جدی اعضای شورا در خصوص شفاف سازی عملکرد شهرداری است.

وی افزود: هرسال ما موضوع سیستم جامع یکپارچه سازی شهرسازی و مالی را مطرح و مورد تأکید قرار داده و در بودجه شهرداری و سازمان فاوا گنجانده ایم اما اراده ای برای اجرای آن ندیده ایم.

زلیکانی اجرای سیستم جامع یکپارچه سازی شهرسازی و مالی را گام بلندی در راستای شفاف سازی عملکرد نهاد مدیریت شهری دانست و گفت: اعضای شورا باید در جریان امور مالی در شهرداری باشند. این یکی از درخواست های جدی ما از آقای رجبی هست که پارسال انجام نشد و به نظر می رسد امسال هم عزمی برای اجرای آن وجود ندارد. این طرح با وجود اینکه هزینه بسیار کمی دارد و حتی نرم افزارش هم آماده شده، تاکنون اجرا نشده است و لذا با مصوبه امروز باید در اسرع وقت اجرایی شود.

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
تلاش شهرداری برای رفع مشکلات نیروها قابل تقدیر است

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری با تبریک 27 اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی به فعالان این حوزه به نقش مهم آن در دسترسی آحاد مردم به اطلاعات و رویدادها در عصر حاضر اشاره و تصریح کرد: رصد فرصت ها و تهدیدهای موجود برای برنامه های سازمان در راستای وظایف تعریف شده جهت ارتقاء اثربخشی و بهره وری مجموعه نیز از جمله وظایف مهم روابط عمومی است.

وی از نقش آفرینی قابل توجه روابط عمومی ها در اطلاع رسانی مناسب به مردم در بحران های اخیر همچون سیل و شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: انصافاً تمامی توان برای اطلاع رسانی هرچه بهتر به هموطنان و همشهریان بکار گرفته شد لذا فرصت روز ارتباطات و روابط عمومی را مغتنم شمرده و به همه عزیزان زحمتکش در این عرصه تبریک و خدا قوت می گویم.

قاسمی با بیان اینکه تلاش های معاونت خدمات شهری شهرداری ساری در چند وقت اخیر در خصوص مکانیزه نمودن جمع آوری زباله های سطح شهر به ثمر نشسته است، گفت: خرسندم که در هفته آتی شهرداری کار جمع آوری زباله توسط خودش را پس از سالها آغاز خواهد کرد و این مورد نه تنها موجب بهبود مدیریت شهر می شود از طرفی بازگشت سرمایه به شهرداری را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی از شهردار ساری بابت دغدغه اش برای رفع مشکلات برخی از نیروهای این نهاد تشکر کرد و گفت: در جلسه ای که با حضور نمایندگان منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در صحن شورا داشتیم بنده مشکلات تعدادی از کارگران شهرداری را گوشزد کردم و جلساتی که شهردار محترم به اتفاق معاونینش با نهادهای مربوطه از جمله استانداری، سازمان بازرسی و... داشتند نتایج خوبی داشته و خوشحالم که این پیگیری ها در مراحل پایانی قرار دارد و نیروهای روزمزد شهرداری و سازمان ها در حال تعیین تکلیف می باشند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری افزود: ان شاالله تمامی نیروهای شهرداری در قالب هشت قرارداد زیر مجموعه شهرداری قرار خواهند گرفت و دیگر اینطور نخواهد بود که نیروها چند دسته باشند و عده ای متعلق به شهرداری و تعدادی نیز متعلق به سازمان های تابعه باشند لذا بابت پایان دادن به این تفاوت ها خوشحالم.

وی با انتقاد از عدم ارسال صورت وضعیت نیروهای شهرداری به شورا که در جلسه شصت و هشتم این نهاد مورد تأکید قرار گرفته بود، گفت: صورت وضعیت های سه شرکت پیمان رفت و روب از تیرماه سال 97 تا دی ماه 98 ابهامات زیادی دارد. پایه سنوات، سنوات سالیانه، حق لباس، حق اولاد و ذخیره مرخصی که باید پیگیری و صورت وضعیت تعدادی از نیروها در سالهای 97 و 98 بصورت تصادفی به شورا ارسال شود.

قاسمی با بیان اینکه در دو جلسه جداگانه خواستار تعیین وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری شده ام گفت: در چند وقت اخیر معیارهایی برای تعیین تکلیف آنها مشخص شد که بر اساس آنها تعدادی راننده در مجموعه شهرداری ماندند و با تعدادی نیز خداحافظی شده است اما در مراجعاتی که به ما شده مشخص گردید تعدادی که سابقه به مراتب بیشتری نسبت به سایر همکارانشان داشته و حتی صاحب خودروی بهتری نیز بوده اند، از کار بیکار شده اند.  از طرفی یکسری افراد جدید هم وارد شده اند که خواستار ارسال گزارش از وضعیت آنها شده ام اما این مورد هم انجام نشده است.

وی افزود: در اسفندماه 97 در پرداخت عیدی به نیروهای شهرداری مبلغ 200 هزار تومان کمتر به هر یک از نیروی های شرکتی واریز شد. در پرداخت عیدی نیروها در پایان سال 98 نیز سلیقه ای عمل شده است. از معاونت اداری و مالی خواهش دارم بررسی نماید چرا در پرداخت عیدی به کارگران شهرداری منطقه 3 به هر نفر 35 هزار تومان کمتر واریز شده است؟ اگر تعداد بیش از 400 نفر کارگر را محاسبه کنید رقم کمی نیست.

قاسمی با بیان اینکه شهرداری اطلاعات و گزارش های لازم را به اعضای شورای شهر ارسال نمی کند، گفت: اعضای شورا اغلب از طریق مبادی خودشان نسبت به کسب اطلاعات و گزارش ها اقدام می کنند و سوالی که اینجا پیش می آید این است ماهیت واحد بازرسی در شهرداری ساری چیست؟ در شورای شهر ما حتی یکبار هم گزارشی از واحد بازرسی نداشتیم.

وی در پایان از شهرداری ساری در خصوص پیگیری و اتمام عملیات افتتاح بوستان بانوان که قرار است در روزهای آتی افتتاح شود، تشکر کرد.

گفتنی است، در ادامه شورا وارد دستور جلسه شد و به بررسی نامه ها و مصوبات کمیسیون ها پرداخت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات