بازدید سفرا و پژوهشگران خارجی از بندرشهید رجایی

بازدید سفرا و پژوهشگران خارجی از بندرشهید رجایی

جمعی از سفرا و پژوهشگران خارجی شرکت کننده در بیستمین همایش بین المللی خلیج فارس از مجتمع بندری شهید رجایی بازدید کردند.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا،" علی اکبر صفایی" مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه ، بندر شهید رجایی بزرگترین و مهمترین بندر تجاری و بازرگانی کشور محسوب می شود افزود : حدود ۹۰ درصد عملیات کانتینری و بیش از ۵۰ درصد تخلیه و بارگیری کالا از این بندر انجام می شود.

وی ظرفیت فعلی این بندر در بخش کانتینری را بیش از سه میلیون TEU عنوان کرد و افزود : با بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه ، ظرفیت این بندر مهم و استراتژیک به شش میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

صفایی ارتقای ۱۰ پله ای این بندر میان بنادر بزرگ کانتینری دنیا و دستیابی به رتبه پنجاهم در سال گذشته میلادی را نشان از برنامه ریزی جامع در راستای تبدیل این بندر به بندر هاب (HUB) منطقه یاد کرد و گفت : این بندر در حال حاضر با بیش از ۸۰ کشور دنیا در ارتباط است و ۳۰ خط کشتیرانی در آن تردد می کنند.

وی ظرفیت پهلودهی به بزرگترین کشتی های کانتینری دنیا را از جمله منحصر به فرد ترین و کم نظیر ترین مزیت های این بندر عنوان و خاطرنشان کرد : با الحاق ۲۴۰۰ هکتار به اراضی بندر شهید رجایی ، افق جدیدی در این بندر به وجود می آید و طی آن بندر شهید رجایی با شتاب به سمت بنادر نسل سوم گام برمی دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، بهره گیری از نیروی انسانی مجرب ، استفاده از تجهیزات به روز و مدرن بندری ، استقرار نرم افزارهای تخصصی و دریافت گواهینامه های مدیریتی در بخش های مختلف را از جمله توانایی های خاص این بندر ذکر کرد .

وی در عین حال از بنادر به عنوان محلی مطمئن برای سرمایه گذاری نام برد و افزود : طی سالهای اخیر سرمایه گذاری خارجی در این بندر افزایش چشمگیری داشته است و در حال حاضر نیز سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری اعلام امادگی نموده اند.

در این بازدید سفرای غنا و مالی و همچنین پژوهشگرانی از کشورهای اروپایی ، آفریقایی و آسیایی حضور داشتند که از نزدیک با توانمندیهای بندر شهید رجایی آشنا شدند .

 

 

    نظرات