اساس کار بازرسی پیشگیری است/ صفرتا صد سیستم شهرداری بایستی الکترونیکی باشد

اساس کار بازرسی پیشگیری است/ صفرتا صد سیستم شهرداری بایستی الکترونیکی باشد

به گزارش شهریار، رسول موسایی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید اداره کل بازرسی، ارزشیابی و رسیدگی به شکایات با اعلام مطلب فوق افزود: بایستی مباحث پیشگیری را مقدم بر پیگیری بدانیم و فرهنگ‌سازی در این زمینه را در دستور کار قرار بدهیم.

او ادامه داد: امیدواریم که سیستمی طراحی شود که صفر تا صد آن الکترونیکی بوده و کارمند ما فقط فیش پرداخت خدمات را صادر کند.

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره بر ضرورت نهادینه‌کردن سیستم بازرسی در مجموعه شهرداری خاطرنشان کرد: بایستی در لابلای تمام فرایندهای اداری شهرداری، سیستم بازرسی را نهادینه کرده و اجازه ندهیم مفسده‌ای ایجاد شود.

او ادامه داد: در بحث هزینه‌ها توجه کنیم که این اموال در دست مدیران امانت است و مدیران بایستی با پرهیز از تشریفات و ریخت پاش، صرفا رفاه مجموعه مد نظر قرار بگیرد.

موسایی با اشاره به فعالیت بازرس‌ها در واحدهای بازرسی یادآور شد: بازرس‌ها بایستی طوری عمل کنند که نه با مدیر باشند و نه بر مدیر، و اگر خلافی در هر سطحی از مدیریت روی دهد، بازرسی بایستی اطلاع دهد.

او رسیدگی به شکایت را وظیفه دیگر اداره نظارت و بازرسی معرفی کرده و یادآور شد: ارباب رجوع وقتی دستش از مدیر و کارمند کوتاه می‌شود، دنبال جایی برای شکایت است که ما بازرسی را معرفی کردیم و البته در این واحد نیز نباید تحکم در امور و در مواجهه با ارباب رجوع وجود داشته باشد.

قائم مقام شهردار، ارزشیابی در مجموعه شهرداری را واژه‌ای مغفول خوانده و تصریح کرد: بایستی در بازه زمانی مشخص، ارزشیابی مدیران را بر اساس شاخص‌های واحد بررسی ومشکلات آن حوزه را به اطلاع مدیران برسانند.

او ادامه داد: ساده‌ترین تخلف کارمندان در کلیه واحدها و در مواجهه به ارباب رجوع که همان واژه معروف " برو فردا بیا " است،  قابل قبول نبوده و کارنامه مدیران و افراد باید بر اساس شاخص ارزشیابی مشخص شود که متاسفانه در مجموعه شهرداری این کارنامه وجود ندارد.

موسایی اذعان داشت: حتی با معیارهای غلط هم که شده باشد، ارزشیابی را جدی بگیرید که با این کار هم بحث ارزشیابی مطرح می‌شود و هم جایگاه و منزلت واقعی شما بالا می رود.

او ادامه داد: انتظار داریم به دست شما سیستم در مسیر درست و شفافی حرکت کرده و با بهره‌گیری از نیروهای خدوم، متعهد و مفسده‌ستیز، بهبود اوضاع را شاهد باشیم.

مدیرکل جدید اداره بازرسی، نظارت و رسیدگی نیز در این آیین گفت: وظیفه ما پیشگیری از وقوع تخلف در مجموعه با بستن منافذ فساد از طریق راه‌های قانونی و تدبیراست و در این راه حافظ شأنیت مدیر و کارمند هستیم.

تراب محمدی، ادامه داد: برای نیل به اهداف خود در این واحد، نیازمند نیروهای قوی، کاربلد و متعهد در حوزه بازرسی هستیم که به پیشگیری امور بپردازیم.

محمدی، با اشاره به سوابق حضور خود در شهرداری خاطرنشان کرد: از سال ۷۸ در این مجموعه شهرداری هستم و علاوه بر ۳۰۰ خدماتی که به شهروندان ارائه می دهیم، هدف اساسی ما رضایتمندی مردم است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات