تحرک خوبی در شهر به وجود آمده، اما کافی نیست

تحرک خوبی در شهر به وجود آمده، اما کافی نیست

تحرک خوبی در شهر به وجود آمده، اما کافی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده، امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مشهد به برکت وجود بارگاه منور رضوی سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است و با وجود این تعداد زائر و اماکن تاریخی همچون آرامگاه فردوسی، شهر فرصت‌ها است .
وی با بیان اینکه مدیریت شهری برای خدمات رسانی به زائران هزینه می‌کند، افزود: بنا به گفته تولیت حرم مطهر رضوی، سالانه برای نگهداری حرم حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود، لذا با توجه به این موضوع هزینه مدیریت شهری بیشتر از این رقم‌ها است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در هر نقطه از دنیا زمانی که جمعیتی وارد شهری می‌شود، از طریق توسعه گردشگری هزینه‌ها تامین می‌شود، درست است که در مشهد نیز انگیزه اصلی زائران، زیارت امام رضا (ع) است و در این خصوص اختلافی وجود ندارد اما باید از حضور این جمعیت چندمیلیونی ارزش افزوده ایجاد شود.
موحدی زاده با تاکید براینکه باید از طریق توسعه گردشگری در بخش‌های مختلف، درآمد شهر را افزایش دهیم، تصریح کرد: البته در این خصوص ممکن است اختلاف نیز وجود داشته باشد زیرا برخی معتقدند هویت شهر ما گردشگری نیست درحالی که گردشگری نیاز بشر است و باید پاسخ داده شود.
وی با اشاره به خرداد ماه اضافه کرد: سه سال پیش، در انتخابات پرشور ریاست جمهوری و شورای شهر دولت تدبیر و امید تمدید شد و با رای گسترده مردم، روند مدیریت شهری و شورای شهر مشهد نیز تغییر کرد و دیدگاهی که حدود ۱۴ سال در اداره شهر مشهد حاکم بود، تغییر کرد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مردم در انتخابات سه سال قبل ریل مدیریت شهری را تغییر دادند و این روند در مسیر نوگرایی، خلاقیت و مشارکت بالای مردم ادامه یافت، گفت: اکنون درمشهد تنها یک گفتمان حاکم نیست بلکه چندگفتمان حاکم است که با هم رقابت می‌کنند.
موحدی زاده تصریح کرد: کشور از این که در خط عقلانیت و اصلاح امور حرکت کند، ضرر نمی‌کند و نباید اجازه دهیم که به دوران افراط و ماجراجویی بازگردیم .
وی ادامه داد: معتقدیم پارلمان‌های شهری نقطه اتکای نظام برای جلب اعتماد و افزایش امید مردم هستند لذا باید راه برای فعالیت این نهادها باز شود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات