مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست به فرهنگ تبدیل شده است

مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست به فرهنگ تبدیل شده است

به گزارش روابط عمومی محیط زیست همدان، محسن جعفری نژاد بسطامی بعدازظهر دوشنبه در دومین نشست ماهیانه شورای هماهنگی سمن‌های محیط زیستی استان همدان که در سالن جلسات حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: برای رفع مشکلات موجود در جامعه به خصوص مشکلات حوزه محیط زیست، دولت باید با همکاری بخش خصوصی و جامعه مدنی وارد عمل شود که در این میان، سمن‌ها می‌توانند برای رفع موانع، قدم‌های موثری بردارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان توجه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در برنامه ششم توسعه را ضروری دانست و افزود: مهم‌ترین نقش سازمان‌های مردم نهاد، افزایش مشارکت اجتماعی و این مشارکت عامل پیشرفت و توسعه جامعه است.

جعفری نژاد با بیان اینکه جامعه بدون تکیه بر ظرفیت سمن‌ها نمی‌تواند در مسیر سالم سازی قدم بردارد، گفت: باید به همدان نگاه کلان داشته باشیم تا در مسیر کلان شهر حرکت کنیم.

وی بابیان اینکه می‌توان با برنامه ریزی کلان و علمی از این فرصت استفاده مطلوب را برد؛ با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل محیط زیستی الزام تشکیل کمیته محیط زیست پایدار را در شورای اسلامی را خواستار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تقویت و تعامل دوسویه میان دولت و تشکل‌های محیط زیست را یک راه مهم برای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و ادامه داد: سمن‌ها با تکیه بر توانمندی‌های مردمی بازوان قدرتمند دولت در اجرای طرح‌های محیط زیستی به شمار می‌روند.

جعفری نژاد با اشاره به اینکه سمن‌ها پل ارتباطی بین دولت و عموم مردم هستند، اظهار کرد: مطالبه‌گری سمن‌ها در حوزه محیط زیست امروز به یک فرهنگ تبدیل شده و از سمن‌ها می‌خواهم مطالبه گری را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در همه ابعاد تقویت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بر ضرورت افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی با سمن‌ها در راستای افزایش سرمایه اجتماعی تاکید کرد و گفت: دولت بر اساس وظیفه و تعهد در حمایت از تشکل‌های مردم نهاد از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی عنوان کرد: سمن‌ها با رصد مشکلات در همه حوزه‌ها به خصوص در حوزه محیط زیست و تنویر افکار عمومی و مطالبه گری از مسئولان باید در جهت تقویت سلامتی افراد جامعه گام بردارند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات