افزایش بیش از 30 درصد مصرف آب شرب و بهداشت در اصفهان

افزایش بیش از 30 درصد مصرف آب شرب و بهداشت در اصفهان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هاشم امینی" با اشاره به افزایش 18 درصدی مصرف آب شرب همزمان با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در چند ماه گذشته که موج شیوع ویروس کرونا روند صعودی داشت، مصرف آب شرب دراصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 18 درصد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در نیمه اول سال با توجه به افزایش دما و وجود ویروس کرونا چگونگی تامین آب شرب متفاوت‌تر از سال‌های قبل است، خاطرنشان ساخت: آبفای استان اصفهان با توجه به منابع محدود آب، برای اینکه بتوانند آب شرب مردم را به صورت پایدار تامین کند، علاوه بر راهکارهای فرهنگی، پروژه‌های فنی را هم در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان مردم را به مصرف بهینه فرا خواند و گفت: از مردم می‌خواهیم همیشه آب را درست مصرف کنند تا از هدررفت آن جلوگیری شود، این در حالیست که درسال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی در زمینه مصرف بهینه آب در قالب‌های مختلف ارائه شده است.
در ادامه معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان در خصوص سامانه هوشمندسازی شبکه آب گفت: هم اکنون به منظور توزیع عادلانه آب شرب در شهرهای تحت پوشش این سامانه 88 ایستگاه هوشمند در استان راه‌اندازی شده است.
ناصر اکبری افزود: هم اکنون از طریق اپراتور با استفاده از سیستم تله متری و تله کنترل مدیریت توزیع آب در شهرهای زیر پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ انجام می‌شود، اما در آینده در فازهای توسعه‌ای این طرح به‌صورت خودکار و کاملا هوشمندانه توزیع آب شرب انجام می‌شود.
وی با اشاره به مصرف آب شرب با شیوع ویروس کرونا گفت: در اصفهان طی اسفند مصرف آب حدود 13 درصد، در فروردین حدود 18 درصد و در اردیبهشت حدود 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که از مردم انتظار می‌رود با آغاز فصل گرما مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در فصل تابستان در صورتی که رودخانه زاینده‌رود جاری باشد حدود 5 درصد به منابع آبی از طریق چاه‌های فلمن افزوده می‌شود که این رقم به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آبی ما در فصل تابستان باشد، بنابراین اصلاح رفتار مشترکان در شهرها و روستاها به منظور مدیریت مصرف آب، مورد تقاضای جدی است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات