خرید 22 دستگاه ماشین مکانیزه زباله/ جمع آوری زباله در ساری مکانیزه می‌شود

خرید 22 دستگاه ماشین مکانیزه زباله/ جمع آوری زباله در ساری مکانیزه می‌شود

به گزارش روابط عمومی و مدیریت ارتباطات بین الملل شهرداری ساری،مصطفی نیک نقش معاون خدمات شهری شهرداری مرکز مازندران از خریداری 22 دستگاه ماشین مکانیزه جمع آوری زباله خبر داد و گفت: طرح مکانیزه شدن جمع آوری زباله از هفته آینده در ساری کلید می‌خورد.

وی کاهش آثار زیست محیطی، آسان نمودن کار برای کارگران جمع آوری پسماندها، حفظ سلامتی و کاهش آسیب‌ها و صدمات وارده به نیروی کار، کاهش هزینه و ارتقای کیفی را از جمله مزیت‌های این طرح برشمرد.

مصطفی نیک نقش افزود: روش های سنتی جمع‌آوری زباله جوابگوی مناسبی جهت ارائه خدمات به مردم نیست لذا شهرداری با خریداری این  تعداد ماشین طرح جمع‌آوری به روش مكانیزه را در دستوركار قرار داده است.

وی از نصب و راه اندازی بزرگترین تصفیه خانه شیرابه شمال کشور با ظرفیت روزانه 120 هزار لیتر در محل دفن زباله مرکز مازندران خبر داد و گفت: تصفیه خانه موجود در مرکز دفن به طور فعال به تصفیه شیرابه‌های موجود در این مکان می پردازد.

نیک نقش با بیان اینکه با تاکید مدیریت جدید شهرداری ساری،این شهرداری در ماههای اخیر با انجام مطالعات علمی و کارشناسی موفق به احداث تصفیه خانه شیرابه های ساری شد،گفت: با تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری به زودی مشکل زباله این شهر به طور کامل برطرف می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری ،افزود: شیرابه‌های تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز  و محیط های درختکاری شده در محل دفن زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه بزرگ زیست محیطی علاوه بر كاهش اثرات منفی زیست محیطی دفن زباله از نفوذ شیرابه‌ها در آب‌های زیرزمینی نیز جلوگیری شده است.

نیک نقش از بهره برداری نخستین بوستان بانوان مرکز مازندران در زمینی به مساحت 10 هکتار در منطقه یک شهری تا پایان هفته جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه پروژه ساخت و احداث بوستان بانوان توسط شهرداری ساری در راستای ارتقای سلامت و ورزش بانوان و خانواده ها انجام شده است، اظهار داشت: این بوستان امکاناتی نظیر زمین چمن مصنوعی، زمین تنیس،پیست اسکیت،پیست دوچرخه سواری، نمازخانه، بازارچه سنتی، رستوران، چایخانه، کتابخانه و شمار زیادی از گونه‌ گیاهی در فضایی به وسعت سه متر مربع را دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات