آسفالت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر/ اسکن یک سوم از معابر  ...

آسفالت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر/ اسکن یک سوم از معابر ...

آسفالت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر/ اسکن یک سوم از معابر مشهد برای روکش و لکه گیری آسفالت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بهنام خیاط با بیان این خبر اظهار کرد: معابر مشهد حدود ۵۴ میلیون مترمربع شامل خیابان‌های آسفالت شده، آیلند‌ها و پیاده‌رو‌ها است که حدود ۴۵ میلیون مترمربع از این میزان، سطح آسفالت شده معابر است.
هر سال، سه میلیون مترمربع آسفالت می‌شود
وی افزود: همچنین با توجه ‌به عمر خدمت‌دهی آسفالت، خرابی‌هایی در معابر به وجود می‌آید، نیازمند تعمیر و نگهداری هستند؛ اگر عمر مفید آسفالت معابر را ۱۵ سال در نظر بگیریم، معمولا هر سال، سه میلیون مترمربع آسفالت می‌شود.
مدیر کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: سال ۹۸ تعهد انجام حدود سه میلیون ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه از خردادماه سال ۹۸ تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده‌اند که رکوردی بی‌سابقه در سالیان گذشته است.
خیاط خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌ریزی ما برای سال ۹۹، انجام حدود سه میلیون مترمربع روکش آسفالت در معابر شهر برگرفته از نتایج اسکن معابر است.
وی اضافه کرد: بعضی معابر ممکن است در چند سال نزدیک به هم به دو دلیل مجدد آسفالت شود؛ اول اینکه در طراحی برخی معابر معمولا دو لایه آسفالت مدنظر بوده که به هر دلیل لایه دوم آن انجام نشده است و در صورت اجرا نشدن لایه دوم، لایه اول نیز دچار تنش می‌شود و در پی آن خرابی‌های زیادی در سطح و بستر معبر ایجاد می‌شود؛ دلیل دوم نیز شیب‌بندی نامناسب معبر است که باعث آب‌افتادگی در سطح می‌شود.
اگر بحث نگهداری و تعمیرات در معابر انجام نشود، عمر مفید آسفالت به شدت کاهش پیدا می‌کند
مدیر کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: باتوجه ‌به درجه ترافیکی معبر، حفاری‌ شرکت‌های خدمت‌رسان، تنش‌های ترافیکی حاصل از تردد وسایل نقلیه و... اگر بحث نگهداری و تعمیرات در معابر انجام نشود، عمر مفید آسفالت به شدت کاهش پیدا می‌کند.
خیاط گفت: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع معابرخاکی در شهر وجود دارد که از این میزان، حدود یک میلیون مترمربع دارای طرح تفضیلی است که بافت پیرامونی اطراف آن شکل گرفته و تصمیم بر این است که این یک میلیون مترمربع خاکی ریشه‌کن و این معابر آسفالت شود.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۱۰۰ هزار تن معادل ۸۰۰ هزار مترمربع لکه‌گیری آسفالت شده است.
برای اولین بار؛ اسکن یک‌سوم معابر
مدیر کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهرداری مشهد اظهار کرد: همچین امسال برای اولین‌بار در ایران و در شهر مشهد حدود یک‌سوم معابر از طریق دستگاه اسکن ارزیابی کیفی می‌شوند.
وی افزود: با راه‌اندازی این دستگاه نظر شخصی کارشناسان در روکش‌کردن معابر به حداقل ممکن می‌رسد و تنها معابری روکش می‌شوند که دستگاه گزارش خرابی آن‌ها را ثبت می‌کند.
مدیر کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: این ماشین با سرعت بین یک تا ۹۰ کیلومتر در شهر حرکت می‌کند که با استفاده از پرتوافکن لیزری و دوربین‌های سرعت بالا برای تولید پروفیل‌های سه‌بعدی روسازی اقدام می‌شود.
خیاط خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته سعی شده برداشت چشمی دقیقی از معابر برای تعیین کیفیت آسفالت انجام شود، اما استفاده از اسکن هوشمند که نتایج و تحلیل‌های آن تا نیمه‌های خردادماه حاضر می‌شود، شرایط بهتری را برای تعیین و تشخیص نوع خرابی آسفالت برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری در اختیار برنامه‌ریزان این بخش قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: مزیت دیگر این ماشین این است که به‌دلیل مجهزبودن به دوربین‌های جانبی، در حین حرکت عکس و تصویر از وضعیت جداول اطراف خیابان می‌گیرد که کمک خوبی در بحث بودجه‌ریزی برای بازسازی و تعمیر این جداول می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات