بلوار ۲۲ بهمن با طراحی و کاربری ویژه بهسازی می‌شود

شهردار کرمان:

بلوار ۲۲ بهمن با طراحی و کاربری ویژه بهسازی می‌شود

شهردار کرمان از طراحی ویژه برای بهسازی بلوار ۲۲ بهمن خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در جلسه‌ای که باحضور جمعی از مدیران شهرداری و مشاور طرح بلوار ۲۲ بهمن برگزار شد، گفت: کار مشاور طرح بلوار ۲۲ بهمن در چارچوب خود به‌درستی پیش می‌رود و مناسب است.

وی با اشاره به این‌که در طرح ارایه‌شده ازسوی مشاور، محور دوچرخه نیز به‌صورت ویژه دیده شده است، گفت: هنگامی که طرح وارد فاز اجرایی ‌شود، می‌توان نقص‌ها را برطرف کرد.

شهردار کرمان با اشاره به پیشنهاد مشاور مبنی بر ایجاد جنب‌وجوش و حضور شهروندان در بلوار ۲۲ بهمن در شب‌ها با نصب دکه‌ها و حضور کافه‌ون‌ها گفت: باید در خصوص وضعیت شب‌ها در این محور، مطالعات اقتصادی بیشتری انجام شود، تا ظرفیت این فضا از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

عالم‌زاده افزود: این بلوار باید به‌گونه‌ای طراحی شود تا جاذب جمعیت باشد و مردم در آن حضور پیدا کنند.

شهردار کرمان با بیان این‌که قطعاً حضور جمعیت، مستلزم ارایۀ خدمات مختلف ازجمله  پارکینگ، سرویس بهداشتی، دکه‌های مواد غذایی و سایر خدمات است، پاسخ ندادن به خدمات مورد نیاز مردم را موجب از رونق افتادن این فضا دانست و گفت: لازم است از ابزارها و امکانات موجود برای اجرای طرح استفاده شود.

عالم‌زاده همچنین بیان کرد: اجرای این طرح در بلوار ۲۲ بهمن، موجب ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری در این منطقه خواهد شد.

وی به قابلیت ایجاد بازارچه با استفاده از سازه‌های ساده اشاره کرد و گفت: این بازارچه که می‌تواند در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گیرد، موجب حضور بیشتر شهروندان خواهد شد.

در ادامۀ این جلسه، نیما جهان‌بین، مشاور طرح بلوار ۲۲ بهمن ضمن تشریح طرح، از همکاری و پیگیری شهرداری برای اجرای طرح خبر داد و گفت: در طراحی بلوار ۲۲ بهمن، مولفه‌های زیست‌محیطی، کالبدی، پوشش گیاهی، شیب‌بندی معابر و کاربری‌های اداری، مسکونی و ترافیکی در نظر گرفته شده است.

وی عرض بسیار زیاد بلوار نسبت به حجم عبوری خودروها را از ویژگی‌های خاص آن دانست و گفت: در این طرح تعاملات اجتماعی هم مد نظر است.

جهان‌بین از در نظر گرفتن تم «زمینه» بازی برای بلوار ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: این تم، به‌‌دلیل وجود شهربازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حضور مستمر کودکان در این فضا انتخاب شده است.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه در خصوص ایجاد پارکینگ به‌صورت حاشیه‌ای و یا متمرکز و ارتباط مسیرهای پیاده و دوچرخه تصمیم‌گیری و مقرر شد تا مشاور با توجه به ارتباط مسیرهای دوچرخه بین مناطق چهار و پنج، با مشاوران این مسیرها در منطقه پنج نیز هماهنگ کند.

همچنین مقرر شد مشاور در خصوص مشکلات ترافیکی میدان‌های خواجو و پژوهش و وجود مسیرهای پیاده و دوچرخه براساس مدل‌های ترافیکی راه‌کار ارایه کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات