سد نعمت آباد تکمیل شده و برای فصل تابستان آماده افتتاح است

سد نعمت آباد تکمیل شده و برای فصل تابستان آماده افتتاح است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان، گفت: پروژه سد نعمت آباد اسدآباد تکمیل شده و برای فصل تابستان آماده افتتاح است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده اظهار کرد: سد نعمت آباد برای تکمیل به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که از این میزان اعتباری افزون بر ۲۷ میلیارد تومان به پروژه تخصیص یافت و در حال حاضر دارای 94 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با بیان اینکه نیازهای سد خریداری شده و فنس کشی طرح در راستای نصب و تعبیه به منظور ایمنی در دست ساخت قرار دارد، ابرازامیدواری کرد که با روند خوب پیشرفت کار، افتتاح و بهره برداری طرح  اتفاق بیفتد و سرانجام پس از ۱۶ سال انتظار تابستان امسال طرح فوق به بهره برداری برسد.

ستوده خاطرنشان کرد: کشاورزی از شاخص های اولویت توسعه شهرستان اسدآباد بوده و سدنعمت آباد برای کشاورزی منطقه از موارد مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سد نعمت آباد یکی از مقاصد گردشگری می تواند باشد، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل، امکانات و زیرساخت هایی که در شهرستان است، می توانیم از این امکانات در ابعاد مختلف استفاده کنیم که سد نعمت آباد نیز از جمله این طرح ها و پروژه ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: یکی از شاخص هایی که سد نعمت آباد دارد، توجه به بحث گردشگری، تفریحی و توریستی آن با توجه به موقعیت مکانی و شرایط منطقه است که در همین راستا پیشنهاد داده ایم از ظرفیت گردشگری این طرح نیز استفاده شود.

وی اظهار کرد: جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های گردشگری و تفریحی در سد نعمت آباد در مواردی چون راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری، طبیعت گردی، قایق سواری، ماهیگیری و سایر موارد که هم برای سرمایه گذار و هم گردشگر جذاب باشد، نیازمند طرح مطالعاتی کارشناسی شده بوده که باید این طرح مطالعاتی انجام گیرد ضمن اینکه  اهداف سد نعمت آباد تحت تأثیر این قضایا قرار نگیرد البته در کنار این موارد باید بتوان از جاذبه های آن در بحث گردشگری هم بهره برد.

ستوده در ادامه با بیان اینکه پروژه ملی سدنعمت آباد شهرستان در پایان سال ۸۲ کلنگ‌زنی و در سال ۸۳ عملیات اجرایی این طرح مهم آغاز شده است، تصریح کرد: این سد خاکی همگن با ارتفاع 21/5 متر و ظرفیت مخزن 4/6 میلیون مترمکعبی در ۱۳۷ هکتار از اراضی با هدف بهبود آبیاری در ۵۵۰ هکتار از اراضی دشت اسدآباد در دست احداث است.

وی  با بیان اینکه آب این سد برای مصارف کشاورزی، محیط‌زیست و نیز برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی مصرف خواهد شد، گفت: کمبود اعتبار مصوب و تخصیص یافته از دلایل به تأخیر افتادن هر ساله افتتاح و بهره‌برداری این پروژه ملی  بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در پایان یادآور شد: افتتاح پروژه سد نعمت‌آباد به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات