مصوبات یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز

مصوبات یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، نامه فرمانداري شهرستان شيراز مربوط به ايراد هيئت تطبيق مصوبات درخصوص ساماندهي و تأمين نيروي متخصص داراي تحصيلات دانشگاهي و مورد نياز شهرداري از بين نيروهاي بخش خصوصي جهت انعقاد قرارداد موقت كارمندي دستور کار نخست این جلسه بود که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

به موجب این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود كه از تعداد یک‌هزار و 564 عنوان پست بلاتصدي معادل دو سوم كل پست‌هاي مصوب بلاتصدي سازمان تفصيلي شهرداري شيراز و همچنین تعداد یک‌هزار و 42 عنوان پست سازماني بلاتصدي در قالب قرارداد كارمندي موقت و از طريق برگزاري آزمون و گزینش از بين نيروهاي بخش خصوصي شاغل در شهرداري شيراز كه داراي تحصيلات دانشگاهي بوده و مورد نياز شهرداري هستند، اقدام کند.

همچنین تعداد 300 پست سازماني جهت تأمين نيرو در قالب استخدام پیمانی با فراخوان عمومی از طریق آزمون و گزینش با رعایت مقررات و پس از اخذ مجوزهای قانونی تعیین تکلیف خواهد شد.

طرح كميسيون نامگذاري معابر و اماكن عمومي شهر شيراز درخصوص بررسي مصوبات این كميسيون با اعلام پیشنهادات اعضا در خصوص نامگذاری 14 معبر از معابر بدون نام آرامستان بهشت احمدی موافقت شد.

طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص ساماندهی کشاورزانی که محصولات آنها قابلیت عرضه در بازارچه‌های عرضه میوه و تره بار در سطح شهر را دارد در صحن علنی مطرح و مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا ارسال شود.

در ادامه نامه فرمانداري شهرستان شيراز مبنی بر ايراد هيئت تطبيق درخصوص راهكارهاي اجرايي بند٢٢ ماده ٨٠ قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مطرح و با اصلاح بند 3 ماده 4 و بند1 ماده 5  به تصویب رسید.

نامه فرمانداري مبني بر عدم تأیید بندهای2 و 5 در رابطه با ايراد وارده به مصوبه بررسي مصوبات كميسيون نامگذاري معابر و اماكن عمومي شهر شيراز دیگر دستور این جلسه بود که ضمن تصویب مقرر شد بند2 جهت بررسی مجدد به کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی اعاده و باقی بندهای مصوبه جهت اقدام قانونی به شهرداری شیراز ابلاغ شود.

نامه فرمانداري شهرستان مبني بر ايراد هيئت تطبيق درخصوص راهكارهاي اجرايي بند٦ ماده ٨٠ قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران، جهت بررسی مجدد به کمیسیون گردشگری و زیارت شورا ارسال شود.

نامه فرمانداري شيراز مبني بر عدم تأیید بندهای2 و 3 ماده 3 دستورالعمل راهكارهاي اجرايي بندهاي ١١ و ٣٤ ماده ٨٠ قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران نیز دیگر موضوعی بود که مقرر شد برای بررسی مجدد به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز ارسال شود.

در بررسی نامه رييس كميسيون شهرسازي و معماري شورا درخصوص اصلاح مصوبه اهداف كلان بازنگري طرح ساماندهي باغات قصردشت شيراز که در جلسه یکصد و سی و چهارم مطرح و به رای گذاشته شد، اعضا با اصلاح مصوبه اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز در سطح راهبردی به شرح پیوست ممهور به مهر شورا موافقت کردند.

نامه فرمانداري شهرستان شيراز مبني بر ايراد واگذاري حدود دو هزار مترمربع زمين واقع در محدوده جبل دراك به اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي فارس با حفظ مالكيت شهرداري در قالب اذن در انتفاع به منظور احداث كتابخانه عمومي بزرگ شيراز با رای اکثریت اعضا مصوب شد.

لایحه شهرداری شيراز درخصوص پرداخت مبلغ 1 میلیارد صد و هشتاد و چهار میلیون و پانصد هزار ریال جهت هزینه‌های مراسم‌ها و نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر موضوع پایانی این جلسه بود که با موافقت اعضا مصوب و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود این مبلغ را از محل بودجه مصوب سال 99 پرداخت کند.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات