تبریز باید الگو و پیشگام در عرصه اهداء عضو باشد

تبریز باید الگو و پیشگام در عرصه اهداء عضو باشد

به گزارش شهریار، شهرام دبیری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت ۳۱ اردیبهشت روز اهدا عضو، اظهار داشت:سالانه بسیاری از هموطنان و همشهریان در انتظار پیوند اعضا جان خود را از دست می‌دهند که تلاش برای کاهش این آمار وظیفه انسانی تک تک ما به شمار می‌رود.

او از پیشگامی شورای اسلامی شهر تبریز در عرصه خبر داد و افزود: شورای اسلامی تبریز در این زمینه پیش قدم شده است و با مصوباتی از موضوع پیوند عضو و بیماران نیازمند به اهدا عضو حمایت می‌کند.

دبیری ادامه داد: یکی از این مصوبات، اختصاص قطعه‌ای مجزا در آرامستان وادی رحمت تبریز برای افراد مرگ مغزی و اهدا کنندگان عضو بوده است.

رئیس شورای شهر تبریز با قدردانی از مشاور شورای شهر در حوزه سلامت، تصریح کرد: در این زمینه فرهنگ‌سازی های بسیاری انجام یافته و آحاد جامعه برای دریافت کارت اهداء عضو ثبت نام کرده و آمادگی خود برای اهدا اعضای بدن را اعلام کرده‌اند.

دبیری تلاش برای این اقدام را وظیفه انسانی همه شهروندان عنوان کرد و افزود: اگر همه ما برای ترویج فرهنگ اهداء عضو احساس مسئولیت داشته باشیم می توان جان بسیاری را بیماران را نجات داد. امیدوارم دست به دست یکدیگر داده تا در آینده شاهد مرگ هیچکس از بابت کمبود اهدا عضو نباشیم.

او خواستار همکاری کلیه شهروندان تبریزی در این راستا شد و گفت: همان طور که تبریز همواره در عرصه‌های مختلف پیش قدم بوده است، در این زمینه نیز پیشگام شده و به عنوان الگویی در سطح کشور معرفی شود.

رئیس شورای شهر تبریز یادآور شد: هر چند برنامه‌ریزی برای کلیه امور فرهنگی، اجتماعی، علمی، بهداشتی و... جزو وظایف شوراها است ولی این موضوع نیز وظیفه انسانی همه به شمار می‌رود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات