آیین شب‌های قدر در خودرو تجربه‌ای متفاوت بود

آیین شب‌های قدر در خودرو تجربه‌ای متفاوت بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری عنوان کرد: برگزاری آیین شب‌های احیا از دریچه خودروها که در بوستان کوهستانی دراک شیراز برگزار شد، تجربه‌ای متفاوت در برگزاری رویدادهای فرهنگی و مذهبی بود و زیست خلاقانه مبتنی بر رعایت راهکا‌ر‌های بهداشتی با شیوع کرونا را اثبات کرد.
او با اشاره به همکاری و تعامل سازنده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با هیئت‌های مذهبی، ابراز داشت: برگزاری آیین شب‌های قدر با همکاری هیئت حضرت علی اکبر (ع) تجربه‌ای بسیار موفقیت آمیز بود که با استقبال شهروندان مومن و متدین نیز همراه شد.

جعفری با تاکید بر اهمیت جایگاه و شان عظیم مساجد و زیارتگاه‌ها در برگزاری آیین‌های مذهبی، ابراز داشت: استقبال اقشار مختلف و حضور جمعیتی فزاینده در طول سه شب برگزاری احیای شب‌های قدر در بوستان کوهستانی دراک که با تلاوت قرآن و قرائت ادعیه و سخنرانی برگزار شد، اثبات کرد خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های مذهبی نیز مورد پذیرش شهروندان فهیم خواهد بود.
معاون فرهنگی شهردار شیراز بیان کرد: گرچه کرونا برخی مشکلات و محدودیت‌ها را برای مردم همراه داشت؛ فرصت‌هایی را برای تجربه‌های تازه به وجود آورد که میهمانی ضیافت الهی از داخل خودرو‌ها یکی از آن‌ها بود.
جعفری اظهار داشت: ایجاد فضای معنوی در بوستان کوهستانی دراک که پیش از این در اذهان عمومی صرفاً جایگاه تفریح و سرگرمی تلقی می‌شد، در نگاه اول کمی غریب به نظر می‌رسید؛ اما با برگزاری شایسته آن در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان امسال و استقبال خوب همشهریان مومن در سومین حرم اهل بیت (ع) حتی با اطلاع رسانی اندک، انگیزه‌ای قوی را پیش روی مدیریت شهری در حوزه فرهنگی ایجاد کرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از ارگانها و نهاد‌های دست‌اندرکار تدارک این آیین پرفیض قدردانی کرد و افزود: اورژانس فارس، نیروی انتظامی، بسیج نیروهای اجرایی، نیروهای خدماتی شهرداری شیراز، جمعیت دلدادگان حضرت علی‌اکبر(ع) و... در این برنامه با سازمان فرهنگی شهرداری همگام و همراه بوده‌اند.
او در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای دوران کرونا تصریح کرد: کارشناسان و متخصصان بر این باورند که باید به زندگی با ویروس کرونا با فاصله‌گذاری اجتماعی عادت کرد؛ بنابراین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برای گذران بهتر این دوران در حال برنامه‌ریزی است و با تکیه بر ظرفیت‌های فضای مجازی می‌کوشد طرح‌هایی نو بر بستر شبکه‌های مجازی دراندازد.
جعفری با بیان اینکه فضای مجازی با وجود تمام آسیب‌هایی که بر آن مترتب است، ابزاری کلیدی برای گذر از بحران‌ کرونا به‌شمار می‌رود، افزود: شهرداری شیراز در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری هفته شیراز در این مسیر گام‌هایی موفقیت‌آمیز برداشت و در ادامه نیز قصد دارد در صورت تصمیم ستاد مبارزه با بیماری کرونا فرهنگسراها و مراکز فرهنگی شهرداری شیراز را به‌صورت مجازی راه‌اندازی کند که هم‌اکنون نیز برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آن در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات