بیش از 54 هزار مترمربع به فضای سبز شهر کرمان افزوده شد

در سال گذشته؛

بیش از 54 هزار مترمربع به فضای سبز شهر کرمان افزوده شد

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از افزایش مساحت فضای سبز به میزان 54 هزار و 791 مترمربع در سال گذشته خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، یدالله علیزاده اجرای فضای سبز میدان آزادی، درخت‌کاری رفیوژ بلوار نسیم در شهرک مطهری و درخت‌کاری رفیوژ بلوار شهید سجادی در شهرک مطهری را ازجمله فضا‌های سبز اجرا شده دانست و گفت: فضای سبز بوستان امید (شهرک صنعتی) و فضای سبز پارک خبرنگار نیز در سال گذشته اجرا شده است.

وی از اجرای فضای سبز فاز جدید پارک پدر، پارک‌های ارغوان، شب‌بو و نرگس و فضای سبز فاز دوم پارک ابوالفضل علیه‌السلام در شهرک مطهری و مثلثی‌های  اطراف آن خبر داد و افزود: فضای سبز کوچه 22 بلوار رسالت، خیابان هلال احمر و پیاده‌راه حاشیه بزرگراه شمالی (حدفاصل بلوار شهید عباس‌پور و خیابان مهدیه) نیز اجرا شده است.

علیزاده همچنین مساحت فضاهای سبز احیاشده در سال 98 را 12 هزار و 549 مترمربع ذکر کرد و گفت: پارک ریحانه در خیابان ابوذر جنوبی و پارک استاد شهریار ازجمله فضاهای احیا شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان به کاشت 1476 مترمربع چمن و 14 هزار و 984 اصله درخت و 9258 اصله درختچه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 19 هزار و 672 مترمربع از انواع گیاهان پوششی کاشته شده است.

علیزاده  از کاشت دو میلیون و 167 هزار نهال فصلی و 55 هزار 723 نهال چندساله خبر داد و گفت: 34 هزار و 560 اصله درخت نیز هرس شده است.

وی به لایروبی 171 هزار و 861 مترمربع جوی‌های شهر اشاره کرد و گفت: همچنین حدود 3378 اصله از درختچه‌های زینتی هرس شده است.

علیزاده اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای به مساحت 15 هزار و 977 مترمربع و اجرای آبیاری بارانی به میزان 456 مترمربع را از دیگر اقدامات سال گذشته دانست و گفت: سیستم آبیاری قطره‌ایِ حدود 194 هزار و 587 مترمربع از فضای سبز شهر کرمان اصلاح شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان افزود: همچنین برای اجرای شبکه آب خام، حدود 5972 متر لوله‌گذاری شده است.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات