کاهش آب مخزن سد رییسعلی دلواری بوشهر

کاهش آب مخزن سد رییسعلی دلواری بوشهر

http://www.bananews.irمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: هم اینک ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد رییسعلی دلواری وجود دارد که این مقدار حدود یک پنجم ظرفیت این سد است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شاهپور رجایی با بیان اینکه از این مقدار نیز فقط ۸۵میلیون متر مکعب آن قابل بهره‌برداری است، افزود: ظرفیت مخزن سد رییسعلی دلواری ۶۵۰ میلیون متر مکعب است که از این مقدار ۵۲۰ میلیون متر مکعب آب قابل برنامه‌ریزی است، اما به علت خشکسالی‌های چند سال اخیر هم‌اکنون کمتر از یک چهارم این ظرفیت آب در پشت این سد موجود است.

وی اضافه کرد: از این مقدار آب موجود پشت سد ۸۵ میلیون متر مکعب باید درطول سال آزاد سازی شود و در بهبود شبکه‌های موجود پایین دست و توسعه شبکه آبیاری و زهکشی جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رجایی ادامه داد: سد رییسعلی دلواری از نظر عملیات اجرایی خاتمه یافته است و فقط مشاوران طرح رفع نقص‌های جزئی را انجام می‌دهند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: هم اینک تجهیزات پیشرفته کنترل دقیق در سد رییسعلی دلواری نصب شده و تیم تخصصی نیز در سد حضور دارند و وظایف فنی خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: با تحویل‌گیری سد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر باید رعایت برنامه‌ریزی منابع آب سد در توزیع و تخلیه ماهانه آب آن مطابق دستورالعمل‌ها و مصوبات سالانه وزارت نیرو انجام دهد. این مقام مسوول یادآورشد: برای ساخت سد رییسعلی دلواری ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سد رییسعلی دلواری در سال ۸۴ آبگیری شد و در سال ۸۶ با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

 

 

    نظرات