رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز خبر داد؛ الزام شهرداری به اتمام پروژه فیبر نوری در موعد مقرر

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز خبر داد؛ الزام شهرداری به اتمام پروژه فیبر نوری در موعد مقرر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» با اشاره به بیست و هفتمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا با موضوع پروژه فیبر نوری و با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیک، تصریح کرد: کمیسیون هوشمندسازی پیمانکار را ملزم به بکارگیری راهکارهای مناسب جهت اتمام پروژه در بازه زمانی مقرر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات و موانع روند اجرای پروژه که به صورت روزانه و با رصد و پیگیری‌های کمیسیون در حال مرتفع شدن است، گفت: پروژه روزانه باید به طور تقریبی 500 متر پیشرفت فیزیکی داشته باشد تا در زمان‌بندی مشخص شده که پایان شهریور ماه است به اتمام برسد.

او با اشاره به اینکه در جلسه فوق مقرر شد شهرداری پس از دریافت مجوزهای حفاری برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه را به کمیسیون اعلام کند، اظهار کرد: شهرداری شیراز مکلف است پیمانکار پروژه را ملزم به بکارگیری راهکارهای مناسب جهت اتمام پروژه در مدت زمان باقی‌مانده از قرارداد کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه در صورت تاخیر پیمانکار در اجرای پروژه، شهرداری باید در کوتاه‌ترین زمان گزارش عملکرد فعالیت پیمانکار را به کمیسیون اطلاع دهد، بیان داشت: با توجه به مشخص بودن محورها و مدت اجرای پروژه فیبرنوری مقرر شد پلیس راهور نیز در صورت بروز مشکل با هماهنگی مستقیم پیمانکار با پلیس انعطاف پذیری لازم را در خصوص افزایش بازه زمانی اجرای پروژه انجام دهد.

دودمان گفت: در اجرای پروژه پیمانکار باید در صورت نیاز موردی به نصب سونداژ در خارج از بازه زمانی، با تماس مستقیم با پلیس هماهنگی‌ها را انجام داده و مجوزهای لازم را دریافت کند.

وی افزود: در حفاری‌های لازم در خیابان مشکین فام جهت تسریع اجرای پروژه، شهرداری به صورت مستقیم هماهنگی‌های لازم را با پلیس انجام داده و در صورت نیاز به تمدید مجوز، پلیس راهور شیراز در کمترین زمان ممکن همکاری لازم را داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه در فرآیند تعویض پلاک خودرو، پلیس راهور شیراز باید دریافت عوارض خودرو را به صورت الزامی در نظر گیرد، تصریح کرد: همچنین باید پیگیری‌های لازم جهت دریافت اطلاعات نوع خودرو و همکاری برای ایجاد ارتباط با سامانه‌های مرتبط در شهرداری شیراز نیز توسط پلیس راهور انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شهرداری در اولین جلسه هیات مدیره سازمان حمل‌و نقل با موضوع هوشمندسازی با حضور نمایندگان پلیس راهور شیراز و پلیس راهنمایی و رانندگی استان موضوع تبادل اطلاعات و تعامل با پلیس را مدنظر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به مزایای فراوان فیبرنوری، تصریح کرد: برای تحقق شهر هوشمند باید امکانات زیرساختی را توسعه داد و در این راستا  مدیریت شهری در تلاش است خدماتی که به مردم ارائه می دهد به صورت الکترونیک باشد.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات