موسوی در بازدید از شهرداری منطقه 9: عملکرد شورا و شهرداری به نسبت شرایط فعلی بسیار خوب بوده است

موسوی در بازدید از شهرداری منطقه 9: عملکرد شورا و شهرداری به نسبت شرایط فعلی بسیار خوب بوده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در بازدید از شهرداری منطقه 9 شیراز، در واکنش به سؤال کارکنان شهرداری در خصوص نیروی انسانی این دستگاه، گفت: واقعیت این است که ما در این زمینه تعارض‌های جدی داریم که موضوع را پیچیده می‌کند؛ ساختار اداری استخدامی در شهرداری‌ها دچار ایرادات جدی است و در موارد زیادی عدالت به خوبی رعایت نمی‌شود.
وی با اشاره به روند تغییرات در حوزه نیروی انسانی شهرداری در سال‌های اخیر، تصریح کرد: در سال 94 تعداد پست‌های سازمانی ناگهان دو برابر و از 1800 پست به 3600 افزایش پیدا کرد؛ همچنین از سال 90 و همزمان با آغاز فعالیت دوره چهارم شورا تا سال 96، تعداد 3 هزار و 540 نفر وارد شهرداری شده اما از طرفی دیگر در حال حاضر نیز تعداد 2 هزار و 500 پست سازمانی خالی وجود دارد.
موسوی بخشنامه اخیر وزارت کشور برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را دارای اشکالاتی دانست اما در عین حال اظهار داشت: پیشنهاد جذب حدود 400 نفر نیرو بر اساس عدالت و مطابق نیاز شهرداری و همچنین جذب تعداد یک هزار و 42 نفر از نیروهای شرکتی فعلی در قالب قرارداد کارمندی یک ساله، راهکاری برای جبران خلأ موجود در حوزه نیروی انسانی شهرداری بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز جذب نیروهای متخصص بر اساس آزمون و همچنین جذب تعدادی از نیروهای شرکتی شایسته موجود را عادلانه‌ترین راه برای کاهش مشکلات حوزه نیروی انسانی دانست و تأکید کرد: شهرداری امانت و مال مردم در دست مسؤولان است و ما نمی‌توانیم این دستگاه خدمت‌رسان و مردمی را با سلیقه و دیدگاه‌های شخصی، سیاسی، جناجی و... اداره کنیم.
موسوی در بخش دیگری از اظهارات خود، در خصوص مشکلات شهرداری منطقه 9 در حوزه ساخت و سازهای حاشیه‌ای این منطقه وعده داد که موضوع حریم کلان‌شهر شیراز را پیگیری و نتایج آن را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
وی راه‌اندازی حمل و نقل عمومی با وجود تداوم شیوع ویروس کرونا را دارای ابعاد مختلفی دانست و تصریح کرد: من شخصاً معتقدم باید مقاومت کنیم اما فشار زیادی برای راه‌اندازی مجدد حمل و نقل عمومی است و با در نظر گرفتن جوانب مختلف موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.
موسوی در ادامه کار در شهرداری به ویژه در شهرداری‌های مناطق را ازجمله پیچیده‌ترین فضاهای کاری توصیف کرد و سلسله مراتب متعدد، ارتباط مستمر و بی واسطه با تمام آحاد مردمی و دریافت مستقیم پول از شهروندان و ارائه خدمات متنوع به آنها را از جمله دلایل این پیچیدگی عنوان کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تقدیر از تلاش‌ها و موفقیت‌های مجموعه شهرداری منطقه 9، گفت: معتقدم شورا و شهرداری به نسبت شرایط فعلی در مجموع بسیار خوب عمل می‌کنند و امیدوار هستیم که تصمیمات جدید نیز به درستی اجرا شود چرا که موفقیت این دستگاه خدمت‌رسان موجب رضایت مردم می‌شود و تأمین رضایت مردم نیز قطعاً رضایت خداوند را در پی دارد.
نایب رئیس شورای عالی استان‌ها (کشور)، در بخش پایانی اظهارات خود، فساد و تبعیض را دو رذیله اخلاقی توصیف کرد که جامعه ما را آزار می‌دهد و افزود: ریشه‌های این دو پدیده‌ی زشت مشخص است؛ در طول تاریخ شایسته‌ترین دوران را دوران حکومت 5 ساله حضرت علی (ع) توصیف می‌شود و در حالیکه ما چنین اسوه‌هایی داریم اما حجم قابل توجهی از فساد و تبعیض در جامعه‌مان را شاهد هستیم.
موسوی با اذعان به اینکه فرهنگ جامعه و افکار عمومی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم، خاطرنشان کرد: به هرحال طبیعت ما به نوعی است که گاهی به اشتباه میفتیم و در این شرایط به هیچ چیزی به اندازه نظارت عمومی اعتقاد ندارم و باور دارم که تنها راه نجات جامعه ما نظارت عمومی است؛ از همین رو نیز ما تقویت نظارت عمومی را در زمان باقی مانده از شورا مورد توجه ویژه‌ای قرار خواهیم داد.

** تشریح عملکرد گذشته و برنامه‌های شهرداری در منطقه 9 شیراز

بر پایه این گزارش، در ادامه این بازدید، جلسه شورای اداری منطقه ۹ شهرداری شیراز با حضور رئیس شورای شهر، شهردار منطقه و مدیران و کارکنان این دستگاه، تشکیل شد.
شهردار منطقه ۹ شیراز در این جلسه به تشریح اقدامات صورت گرفته در ۱٨ ماه گذشته در حوزه‌های مختلف مالی و درآمدی، فنی و عمرانی، شهرسازی، خدمات شهری و فضای سبز پرداخت.
مهندس « فرزاد میرزائی » با بیان اینکه پروژه‌های منطقه در سال گذشته، براساس تکلیف بودجه اجرا شده‌اند، گفت: تعدادی از این پروژه‌ها در سال گذشته افتتاح شدند و مابقی ازجمله بلوار سپیده نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده‌اند که ان‌شاءالله به زودی تکمیل و افتتاح خواهند شد.
وی از جمله پروژه‌های افتتاح شده را ورزشگاه بزرگ ماهان در جنوب شهرک مهدی آباد با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برشمرد که زمین، نظارت مهندسی و ساختمانی و تاسیساتی توسط شهرداری و پرداخت هزینه ساخت حدود ۵۰ میلیارد ریالی آن نیز توسط خیِّر نیک‌اندیش آقای حسین جوکار انجام شده است.
میرزایی از پیاده‌راه و مسیر دوچرخه‌سواری طلائیه، شیب شکن سجادیه، فرهنگسرای استاد بهمن بیگی، جدول‌گذاری و لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در منطقه، رفع نقاط حادثه‌خیز و سیل‌گیر، اجرای طرح‌های هندسی و ... به عنوان دیگر پروژه‌های افتتاح شده نام برد.
وی افزود: در آینده نزدیک، پروژه بوستان آرامش و پارک حاشیه‌ای گلبهار و نیز یادمان شهدای گمنام به بهره‌برداری خواهد رسید.
میرزائی همچنین با اشاره به اینکه رودخانه چنارراهدار که ۱۶ کیلومتر آن از این منطقه می‌گذرد، به منظور جلوگیری از طغیان و سیلاب، بطور کامل لایروبی شده، اضافه کرد: الحمدالله در سال ۹٨ علی‌رغم بارش‌های خوب، مشکلی در منطقه 9 پیش نیامد.
وی درآمد این منطقه در سال ۹٨ را دارای رشد بیش از ۳۳ درصدی نسبت به سال ۹۷ عنوان کرد و افزود: در حوزه مالی و درآمدی، شهرداری منطقه نه با ۱۳۱ درصد جذب، از مناطق برتر شهرداری به حساب می‌آید.
شهردار منطقه 9 ادامه داد: در حوزه شهرسازی نیز حدود ۲۱۰۰ پروانه ساختمانی، پایانکار و عدم خلاف و بیش از ۳۵۰۰ پاسخ استعلام صادر شده است.
وی افزود: در سال ۹٨، حدود ۱٨۰ میلیارد ریال هزینه تملک اراضی مورد نیاز شهرداری جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری شده است.
به گفته شهردار منطقه 9 شیراز، در بخش حقوقی ۹۰ پرونده در این منطقه در محاکم مختلف در جریان است که تنها در ۱۱ مورد به ضرر شهرداری رٲی صادر شده که عمدتا مربوط به پرونده‌های تملکی حریم کمربندی بوده است.
میرزایی افزود: در بخش امور شهر بیش از ۹۵ درصد پروژه‌ها، بصورت صد در صد محقق شده است.
وی ادامه داد: در حوزه سیما، منظر و فضای سبز نیز سرانه فضای سبز در منطقه به طور کلی در حدود ۱۲ مترمربع است.
شهردار منطقه 9 با اشاره به تاکیدات شهردار شیراز مبنی بر اجرای نهضت آسفالت، گفت: منطقه ۹ نیز این مهم را به طور ویژه در رٲس برنامه‌های سال جاری خود قرار داده است.
شهردار منطقه ۹ درپایان اجرای تعدادی از پروژه‌های شاخص مد نظر در سال ۹۹ از جمله، ساماندهی و زیباسازی محور ورودی شعر از بوشهر، احداث بوستان ساحلی طلائیه، احداث پارک سامان، تکمیل روشنایی بلوار طلائیه و ورودی محور بوشهر، تکمیل مسیر پیاده‌راه و دوچرخه‌سواری، طلائیه، احداث بوستان تپه نورالشهداء و ... را به شهروندان منطقه، مژده داد.

پایان گزارش/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات