چشم انداز راهبردی برنامه‌ای هدف‌دار و افتخاری بزرگ برای تبریز است

چشم انداز راهبردی برنامه‌ای هدف‌دار و افتخاری بزرگ برای تبریز است

به گزارش شهریار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، محمدباقر بهشتی در گفتگو با برنامه تلوزیونی «تبریزیم» با اشاره به اینکه چشم انداز راهبردی برنامه ای فراتر از برنامه جامع است گفت: طرح جامع و طرح تفصیلی برنامه های فیزیکی هستند که توسط شورای عالی معماری و شهرسازی تدوین می‌شود.

او اضافه کرد: برنامه راهبردی توسط کارشناسان زبده و نخبگان علمی در سطح شهر، شورا و شهرداری تبریز تهیه و تدوین شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: چشم انداز راهبردی ابعاد وسیعی داشته و برنامه پنج ساله نیز از زیر مجموعه های این چشم انداز است.

بهشتی با اشاره به بحران فعلی گفت: در این برنامه بودجه شهرداری به گونه ای نوشته شده که کاملا انعطاف پذیر است.

او ادامه داد: شرایط کشور به گونه ای است که احتمال وقوع ۳۰ نوع از بلایای طبیعی وجود دارد و ما تمام این موارد را در بودجه پیش بینی کرده و در واقع شهرداری با توجه به موارد پیش بینی شده، می تواند بیش از ظرفیت‌های فعلی در این خصوص اقداماتی انجام دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: در حال فعلی با توجه به پیش بینی های من بحران کرونا دست کم ۱۰ هزار میلیارد دلار به اقتصاد جهان ضربه خواهد زد که این ضربه‌های اقتصادی با توجه به برخی تحریم‌ها، در ایران نیز می تواند بسیار بیشتر باشد و تبدیل این تهدیدها به فرصت با کارآمدی مسئولان امکان پذیر است.

بهشتی با بیان اینکه درآمد شهرداری ها تابعی از درآمد شهروندان است گفت: شهرداری به ازای هر شهروند سالانه باید بیش از دو میلیون درآمد داشته باشد که برخی از این درآمدها غیر مستقیم بوده و اگر وضعیت اقتصادی شهروندان مناسب نباشد درآمد شهرداریها نیز کاهش می یابد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: با توجه به مشکلات فعلی و بحران کرونا و کاهش درآمد شهروندان درآمد شهرداریها نیز به همان میزان کاهش یافته و در واقع مشکل همه گیر بوده و به برنامه ها و بودجه شهرداری ارتباطی ندارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات