کاشت ۶۰ هزار و ۲۰۳ اصله درخت و درختچه در هفته اخیر

کاشت ۶۰ هزار و ۲۰۳ اصله درخت و درختچه در هفته اخیر

به گزارش شهریار، در کنار توجه به موضوع آسفالت، شهرداری تبریز در سال جاری نگاهی ویژه به بحث فضای سبز دارد و برنامه ریزی های مدون و جامعی برای توسعه فضای سبز شهر دارد که در این راستا کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه یکی از برنامه های مهم شهرداری تبریز به شمار می آید.

با نهضتی که شهرداری تبریز در بحث آسفالت رقم زده و همچنان با جدیت آن را ادامه می دهد، خیابان های تبریز می رود تا تهی از چاله شود. در کنار آن و با توجه به اینکه سال ۹۹، سال توسعه فضای سبز شهر تبریز نامگذاری شده است، شهرداری با همتی بی مثال و برنامه ریزی جامع اقدام به درختکاری و گلکاری در حجم وسیع کرده تا چهره سطح شهر در روزهای بهاری، زیبایی خاصی به خود بگیرد.

در این راستا، مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز از ابتدای سال جاری تا امروز آمار و عملکرد مطلوبی داشته اند و البته این شرایط تا پایان موعد کاشت، همچنان ادامه خواهد داشت.

در ادامه، آمار درختکاری شهرداری تبریز به تفکیک مناطق از پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت تا پنجشنبه ۱ خرداد را مشاهده می کنید.

منطقه ۱: ۲۲ هزارو ۶۰۰

طی هفته گذشته ۲۲ هزار و ۶۰۰ اصله درخت و درختچه در حوزه شهرداری منطقه یک تبریز کاشته شده است.

کاشت این درختان و درختچه ها در محورهای پارک پروین اعتصامی، پارک چشم انداز، پارک سلامت، پارک شمس تبریزی و مسیرهای چایکنار، گلکار و پارک قله کاشته شد.

منطقه ۲: ۴۶۰۰

در مسیرهای دروازه تهران، جاده ائل گلی، پارک صائب تبریزی، پارک طوبی، پاشایی و... که در سطح حوزه منطقه ۲ تبریز واقع شده، در این مدت هزار و ۶۰۰ اصله درخت و ۳ هزار اصله درختچه کاشته شده است.

منطقه ۳: ۸۲۰

در امر درختکاری، در سطح حوزه منطقه ۳، تعداد ۸۲۰ اصله درخت در پارک های حوزه، خیابان ها و رفیوژها کاشته شده است.

منطقه ۴: ۴۷۵۰

منطقه ۴ شهرداری تبریز نیز با کاشت تعداد ۷۸۶ درخت و ۳ هزارو ۹۶۴ درختچه طی هفته گذشته در راستای تحقق سال درختکاری در تبریز تلاش کرده است.

این منطقه در مسیرهایی همچون دامپزشکی، قره آغاج، باند میانی خیابان ۴۲ متری، چای کنار، باند میانی یکه دکان و...کاشته شد.

منطقه ۵: ۶۶۹۰

در مناطق و محله هایی همچون مرزداران، باغمیشه، رشدیه، ولی امر، تبادل تا جاده تهران، که متعلق به شهرداری منطقه ۵ تبریز است، کاشت یک هزار و ۸۱۳ درخت و چهار هزار و ۸۷۷ درختچه انجام شده است.

منطقه ۶: ۲۰۰۰

کاشت دو هزار و ۲۰۰ اصله انواع درخت و درختچه طی هفته گذشته در محلات و پارک هایی منطقه ۶ تبریز شامل ۱۳۰۰ درخت و ۷۰۰ درختچه انجام گرفته است.

منطقه ۷: ۲۷۷۲

در پارک ها و خیابان های سطح این حوزه نیز یک هزار و ۵۵ درخت و یک هزار و ۷۱۷ درختچه کاشته شده است.

منطقه ۸: ۶۷۰

کاشت ۱۷۰ اصله درخت و ۵۰۰ درختچه عملکرد این منطقه در هفته گذشته بوده است. کاشت این درختها در خیابانهای امام، چای کنار، فلسطین، جمهوری اسلامی و پارک باغ گلستان انجام شده است.

منطقه ۹: ۲۴۲۹

۲ هزار و ۴۲۹ اصله درخت و درختچه در تفرجگاه بزرگ ائل باغی، ۶۵ متری خاوران و سایر فضاهای سبز منطقه ۹ تبریز کاشته شده است.

منطقه ۱۰: ۷۷۸۸

در سطح این منطقه نیز کاشت چهار هزارو ۷۰۸ اصله درخت و سه هزارو ۸۰ اصله درختچه  در مسیرهای ستارخان، سرباز شهید، ملل متحد، ششگلان، شمس تبریزی، ثقه الاسلام، کوثر، جنت، فجر و... انجام شده است.

تفرجگاه عون بن علی: ۵۰۸۴

سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز با کاشت پنج هزارو ۸۴ اصله درخت در بوستان نهالستان، اطراف دریاچه، یادمان شهدای گمنام، اطراف استخر، پارک ائل داغی، پارک پیوند، دره یاران و... اقدام به درختکاری کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات