برق رایگان برای مشترکان کشاورزی همکار در برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان

برق رایگان برای مشترکان کشاورزی همکار در برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان مطلب فوق در نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی استان گفت: این شرکت در حال حاضر به شش هزار و 536 مشترک کشاورزی خدمات ارائه می‌کند که دو هزار و 711 اشتراک مربوط به چاه آب کشاورزی بوده که 15 درصد سهم مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهند.
"سیدمحمد موسوی‌زاده" با اشاره به برنامه‌های تشویقی مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی اظهار داشت: عدم استفاده از انرژی برق از یک تا 30 روز و به ازای هر روز چهار ساعت از 12 ظهر تا 16، در قبال هر روز همکاری، 20 ساعت بقیه شبانه روز، مصرف برق رایگان است.
وی تصریح کرد: عدم استفاده از انرژی برق به مدت 31روز و هر روز چهار ساعت در ساعت‌های 12 ظهر تا 16 و همچنین به صورت 24 ساعته و به مدت حداقل هفت روز در ماه، بخشودگی کامل صورت‌حساب برق مصرفی اشتراک‌های کشاورزی همکار در برنامه پیک بار تابستانی را به همراه دارد.
موسوی زاده با عنوان این که در راستای طرح فراسامانه اندازه گیری و مدیریت انرژی "فهام"، این شرکت تاکنون یک هزار و 50 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب کشاورزی نصب نموده است، افزود: به منظور اجرای برنامه های کاهش پیک بار تابستانی و اتوماسیون کنترل از راه دور، طرح تجهیز 500 چاه کشاورزی به تابلوی قطع از راه دور هم دردست اقدام است.
وی با اظهار این که در برنامه کاهش اوج بار تابستان سال جاری، برای بخش کشاورزی 10 مگاوات از سوی شرکت توانیر برای استان سمنان پیش بینی شده اضافه کرد: در سال گذشته 100 مشترک کشاورزی با این شرکت همکاری داشته و مبلغ 428 میلیون ریال پاداش همکاری در صورت حساب برق مصرفی آنان اعمال شده است.
یادآور می شود: این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو این شورا، در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان تشکیل شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات