افزایش بخشودگی عوارض شهرداری با تجمیع بیشتر املاک  ...

افزایش بخشودگی عوارض شهرداری با تجمیع بیشتر املاک ...

افزایش بخشودگی عوارض شهرداری با تجمیع بیشتر املاک در محلات هدف بازآفرینی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر مشهد درخصوص بسته مشوق‌های بازآفرینی ویژه محلات هدف، اظهارکرد: شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای پنجم اقدامات بسیار ارزشمندی را برای بازآفرینی مناطق کم‌برخوردار، پیرامونی و بافت‌های فرسوده آغاز کرده و هم‌اکنون 28 دفتر تسهیلگری در این مناطق مشغول هستند.

نوروزی افزود: دفاتر تسهیلگری می‌خواهند با ارتقاء هویت، جلب مشارکت مردم در مرحله شناخت، برنامه‌ریزی و اجرا حضور آنها را در صحنه‌های اجتماعی، فضای محله‌شان با کمک خود ساکنان تغییر دهند.

وی با بیان اینکه بازآفرینی یک فعالیت چندبعدی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و شهرسازی را دنبال می‌کند، گفت: در بعد اجتماعی بدنبال ایجاد هویت و تقویت انسجام ساکنان، در بعد اقتصادی بدنبال ایجاد درآمد بیشتر برای ساکنین است که با طرح حمایت از کسب‌وکارهای خرد و خانگی و در بعد شهرسازی نیز بدنبال ارتقاء دسترسی و نوسازی و بهسازی منازل مسکونی هستند.

نوروزی خاطرنشان کرد: بسته مشوق‌های سرمایه‌گذاری مصوب شورا دربرگیرنده قسمت‌های مختلفی بوده که اولین قسمت آن، بخشودگی عوارض شهرداری است؛ به این ترتیب که اگر قطعات تجمیع شوند تا 100 درصد و اگر تجمیع نشوند حداقل 50 درصد از بخشودگی عوارض برخوردار می‌گردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد افزود: این بخشودگی عوارض شامل بحث پیش‌آمدگی، طبقه مازاد و هرآن چیزی است که شهرداری در قبال صدور مجوز آن، پول دریافت می‌کند.

نوروزی گفت: درخصوص پارکینگ هم امتیازاتی پیش‎‌بینی شده و برای قطعات کمتر از 200 مترمربع، تامین پارکینگ با مزاحمت بلامانع شده است.

وی افزود: تسهیلات بانکی و ودیعه مسکن هم برای ساخت واحدهای تجمیع شده هم به تصویب شورا رسیده و برای افرادی که در سال 99 فعالیت خود را آغاز کنند، امتیازات بیشتری در بسته مشوق‌های بازآفرینی پیش‌بینی شده است.

نوروزی با بیان اینکه براساس این مصوبه، شهرداری از حق و حقوقات خود می‌گذرد و اگر املاک دوطرف معبری با عرض کمتر از 6 متر تجمیع شوند، معابر به رایگان به آنها واگذار می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با این تصمیم شورا و حضور مردم و مشارکت آنها در فرایند بازآفرینی فضاهای شهری در محلات هدف، رونق بیشتری ایجاد شود و شاهد مقاوم‌سازی و انسجام و افزایش درآمد ساکنان این مناطق باشیم.

وی افزود: برای معابری که باریک هستند، حداقل امتیاز را درنظر گرفته‌ایم و معابر 6 و 8 متری امتیازات بیشتر می‌شوند؛ اگر بخشی از ملک در معابر باشد، مالک می‌تواند برابر ارزش کارشناسی ملک به اضافه 20 درصد از املاک و مستغلات پیشنهادی شهرداری اخذ نماید.

نوروزی در پایان گفت: لایحه مشوق‌های بازآفرینی در کنار دفاتر تسهیلگری و حمایت از مشاغل خرد و خانگی، پازل بازآفرینی محلات هدف را تکمیل کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات