کنگره بین المللی بزرگداشت ادبی استاد شهریار برگزار می شود

کنگره بین المللی بزرگداشت ادبی استاد شهریار برگزار می شود

به گزارش شهریار، جلسه بررسی طرح کنگره بین المللی استاد شهریار به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و صاحبنظرانی از اساتید دانشگاه در محل معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حمیدی در این جلسه ، ایجاد فضای فرهنگی جهت تبادل اطلاعات و صیانت‌از فرهنگ بومی در مقابله با تهاجم فرهنگی ،االگوسازی ارزشمتد به ویژه برای جوانان علاقمند ومستعد و حفاظت از میراث معنوی وآثار بجا مانده از فرهنگ وادب مناطق مختلف ایران ، ایجاد همدلی همفکری میان هنرمندان، شاعران و  پژوهشگران و تاثیر پذیری آنان از یکدیگر را را از مهمترین دلایل  طرح برگزاری  کنگره بین المللی  بزرگداشت  ادبی استاد شهریار  عنوان کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز ،بسترسازی برای به کار گیری متون ادبی در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری، ظرفیت سازی برای توسعه صنعت توریسم استان ( با معرفی خانه موزه ادبی استاد شهریار) کمک به پژوهشهای ماندگار در زمینه آثارو زندگی استاد شهریار و معرفی و بسط فرهنگ وادب آذربایجان را  از دیگر اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد.

وی اقزود: اجرای این کنگره به‌صورت  بین‌المللی در دستور کارشهرداری تبریز درسالجاری  قراردارد و شهرداری تبریز در راستای نگرش فرهنگی خود از هیچ کوششی، دریغ نخواهد کرد و همه تلاش خود را جهت برگزاری هرچه باشکوهتر این کنگره انجام خواهد داد.

در این جلسه اساتید دانشگاه نکته نظرات خود را در خصوص نحوه برگزاری این کنگره ابراز داشتند و به پیسنهاد اعضای جلسه مقرر شد  شورای علمی کنگره با حضور ۱۰ تن از صاحب نظران و اساتید دانشگاه های  کشور تشکیل شود ودر جلسه بعدی محورهای این کنگره بررسی شود.

لازم  به ذکر است موارد و پیشنهادات مطرح شده در این جلسه به صورت یک پیشنهاد عملی درقالب  طرح  کنگره بین المللی استاد شهریار توسط معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز   به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر  ارایه  خواهد شد و پس از تصویب‌در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر  وارد فاز اجرایی می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات