دامداران تعلیف غیر مجاز در منطقه حفاظت شده باشگل با حکم قضایی جلب می شوند

دامداران تعلیف غیر مجاز در منطقه حفاظت شده باشگل با حکم قضایی جلب می شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محی زیست استان قزوین، احمد زارعی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان گفت : صاحبان گله به صورت غیر مجاز به چرای دام در این منطقه مشغول بودند که این عمل با توجه به کوهستانی وشیب دار بودن منطقه موجبات فرسایش خاک و از بین رفتن تخم و آشیانه پرندگان، تخریب زیستگاه ها و خسارت فراوان به محیط زیست شده است.
زارعی افزود: در پی دستور رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از این پس در منطقه حفاظت شده باشگل در صورت وجود دام خارج از فصل و ظرفیت در مراتع، دام اجاره ای و... دامدار  متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی خواهد شد و دام مذکور پس از اخراج از منطقه حفاظت شده به حال خود رها می شود.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان ادامه داد: از این به بعد مامورین این اداره در صورت مشاهده دام غیر مجاز،اجاره ای، واگذاری پروانه چرا به غیر، دریافت حق علف چر یا حق عبور و ... نسبت به جلب متهم تعلیف غیر مجاز و خروج دام از منطقه اقدام می کنند.
زارعی همچنین گفت: مراتب از طریق شوراها و دهیاران روستاهای داخل و حاشیه منطقه اطلاع رسانی شده و ماموران حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین دادگستری با جدیت دستور مقام محترم قضایی را پیگیری خواهند کرد.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در پایان عنوان کرد: دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان جهت اطلاع رسانی مراتب به بهره برداران مراتع به بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاهای منطقه اعلام شده و بعد از زمان اعلامی مسئولیت عدم اطلاع رسانی به آنان بوده و این اداره بر اساس دستور دادستان مسئولیتی نسبت به تلفات و یا آسیب به گله ها در حین اخراج دام ها از منطقه و یا بعد از آن نخواهد داشت.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات