مراسم شب های قدر در مساجد قم برگزار می شود ‌مراسم احیاء در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران برگزار نمی‌شود

مراسم شب های قدر در مساجد قم برگزار می شود ‌مراسم احیاء در حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران برگزار نمی‌شود


به گزارش اداره کل مدیریت بحران استان قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم پیش از ظهر امروز در سی و هفتمین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی با اشاره به تعطیلی روزبازارها به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: بایستی بسته ی پیشنهادی استان قم برای بازگشایی هرچه سریعتر این مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی هرچه سریعتر آماده شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار روزها خاطرنشان کرد: شهرداری قم باید برای این کار برنامه ریزی سالیانه داشته باشد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود حضور رهبر انقلاب در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی کرونا را مایه ی قوت قلب مسئولان دانست وگفت: حمایت رهبری از عملکرد مسئولان، موجب افزایش بار مسئولیت برای مقابله با این بیماری خواهد شد.

سرمست دغدغه ی مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسم مذهبی را مورد توجه قرار داد و افزود: تاکید ریاست محترم جمهور و تلاش مسئولان این است تا ضمن حفظ سلامتی شهروندان، حداکثر فیوضات از لیالی قدر عاید مردم شود.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه مدیریت استان خود را نیازمند مشورت بزرگان می داند ادامه داد: در مورد زمان بازگشایی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران هر آنچه ستاد ملی مصوب و ابلاغ نماید عمل خواهد شد؛ در رابطه با مساجد نیز همانطور که در ستاد ملی مصوب شد با رعایت پروتکل ها مراسم شب های قدر با نظارت هیئت امنای مساجد ، بسیج و مسئولان بهداشتی برگزار می شود .

وی بیان کرد: در مورد بازگشایی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران با حضور تولیت این اماکن مقدس در سطح ملی تصمیم گیری خواهد شد و مصوبات قبلی ستاد تا ابلاغ مصوبات جدید به قوت خود باقی است .

سرمست همچنین با تاکید بر همراهی صدا و سیما برای نمایش حضور مردم در مراسم مذهبی توام با رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: نتیجه ی آرامش نسبی امروز در بحث شیوع کرونا، عزم همگانی همه ی بخش های نظام است و بایستی این همراهی تداوم داشته باشد تا دوباره شاهد رشد آمار مبتلایان نباشیم.

مقام عالی دولت در استان قم با اشاره به تلاش دشمنان برای نمایش دوگانگی علم و دین و تخریب دینداران؛ مدیریت بسیار خوب این بیماری در مرحله ی نخست در استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در قم به طور ویژه باید تلاش کنیم تا از هر گونه شیوع مجدد بیماری و تبلیغات منفی دشمنان علیه روحانیت و نهاد دین جلوگیری کنیم.

استاندار قم برگزاری مراسم با ۲۵ درصد از ظرفیت مساجد را نیز ضروری دانست و ادامه داد: سلامت جان شهروندان در شب های قدر از اهمیت ویژه برخوردار است و امیدواریم شاهد همراهی متولیان امور مساجد و اماکن مذهبی و خصوصا مردم با سیاست های ستاد ملی کرونا در این راستا باشیم.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت دفتر مدیریت بحران استان قم

    منبع خبر

    دفتر مدیریت بحران استان قم

    دفتر مدیریت بحران استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات