افزایش پلکانی قیمت آهن‌آلات

افزایش پلکانی قیمت آهن‌آلات

http://www.bananews.ir/اگرچه معاملات بازار آهن هفته گذشته را با کاهش قیمت آغاز کرد و تا اواسط هفته ثابت بود، اما به یک باره روند بازار تغییر کرد و قیمت‌ها افزایشی شد، به طوری که میانگین قیمت‌ها از ابتدای هفته تا پایان هفته از ۹۳۰ به ۹۴۰ تومان رسید. تیرآهن هم به همین صورت بود، به طوری که سایز ۱۸ تیرآهن از ۳۰۰ هزار تومان در هر شاخه به ۲۹۸ هزار تومان کاهش یافت، اما دوباره با رشد قیمت روبه‌رو شده و ۳۰۰ هزار تومانی شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رشد قیمت ورق در روز دوشنبه در بورس و گذشتن نرخ آن از مرز ۹۰۰ تومان اثرات روانی زیادی در بازار داشت و این موضوع به بازار ورق نیز تسری پیدا کرد، در نتیجه قیمت میلگرد و تیرآهن نیز افزایشی شد. البته با توجه به تعطیلی شنبه و آغاز معاملات با روز یکشنبه و معاملات بورس برخی پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها در بورس دوباره افزایشی شود و از این رو برخی از معامله گران شروع به خرید و فروش کردند و این موضوع قیمت‌ها را در پایان هفته افزایشی کرد.

اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل رشد قیمت مقاطع، افزایش قیمت ارز و اخبار و شایعاتی است که در خصوص یکسان‌سازی قیمت ارز و تاثیر آن بر نرخ محصولات وارداتی بیان شده و اظهارات رییس کل بانک مرکزی بر این موضوع شدیدا تاثیرگذار بوده است. در همین حال پیش‌بینی می‌شود در صورت مطرح شدن دوباره این طرح در اخبار این هفته نیز قیمت‌ها روند رو به رشدی را دنبال کند، اما این نوسان به نظر نمی‌رسد همانند هفته قبل در این هفته نیز زیاد باشد و ظاهرا روند آن اگر افزایشی هم باشد آرام خواهد بود، چرا که تقاضای موثری در بازار به صورتی که بازار را تحت‌‌تاثیر قرار دهد، به آن شدت، وجود ندارد. بر این اساس در معاملات هفته گذشته، قیمت‌ها در روز شنبه کاهش نیم درصدی را تجربه کرد و تیرآهن نیز از ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان در هر شاخه ارزان شد. روز یکشنبه نیز برخلاف افزایش قیمت‌ها در بورس، در بازار آزاد قیمت‌ها ارزان شد، فقط نرخ تیرآهن از ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

از روز دوشنبه قیمت میلگرد تا نیم درصد رشد کرد و روز سه‌شنبه نیز نرخ‌ها تا نیم درصد افزایشی شد و در نهایت تیرآهن هم که افزایش قیمت را زودتر از میلگرد آغاز کرده بود، تا پایان هفته افزایش نرخ خود را ادامه داد.

 

 

 

    نظرات