نمی‌توان مشکلات ده‌ها ساله‌ را در یک دوره مدیریت شهری حل کرد

نمی‌توان مشکلات ده‌ها ساله‌ را در یک دوره مدیریت شهری حل کرد

سعید ابریشمی‌راد در مراسم معارفه شهردار جدید سفیدشهر، پذیرش مسئولیت در سال پایانی مدیریت شهری را نشانه برخورداری از روحیه ایثارگری و حس مسئولیت‌پذیری دانست و گفت: البته توفیق خدمت به مردم نعمت بزرگی است که باید قدردان هر لحظه آن بود.

وی، با اشاره به اینکه اداره شهر دارای پیچیدگی‌ها و دشواری‌های فراوان است، افزود: انتظار نمی‌رود مشکلاتی که حاصل سوءتدبیر، نقص و ایرادهای ده‌ها ساله است را یک نفر بتواند حتی در یک دوره چهار ساله مدیریت شهری حل کند.

شهردار کاشان، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند مدعی باشد که می‌تواند همه مشکلات را حل کند چراکه اصولا شهر به عنوان کالبد پویا و زنده همواره در حال تولید مسائل جدید بوده و آنچه مهم است برخورداری از هنر حل مسئله است.

وی با بیان اینکه مهم گام برداشتن در مسیر درست است تأکید کرد: حتی اگر حرکت در راه صحیح آهسته باشد مشکلی ایجاد نمی‌شود، چراکه در نهایت رسیدن به مقصد محقق می‌شود اما اگر مسیر اشتباه باشد، حتی با شتاب دویدن، دوری بیشتر از هدف به بار می‌آید.

شهردار کاشان با تأکید بر لزوم همدلی و همراهی شورای اسلامی شهر سفیدشهر با شهردار جدید عنوان کرد:تنها با وحدت، اعتقاد برای خدمت به مردم، جریان‌سازی و سیاست‌گذاری درست می‌توان در مسیر حل عملی مشکلات قدم برداشت.

ابریشمی‌راد، اهالی منطقه فرهنگی کاشان را از دیرباز خردورز و آگاه به حل مشکلات دانست و بر رجوع به پیشینه غنی تمدنی و آموختن از آن برای حل مسئله تأکید کرد. ◽️وی، با بیان اینکه تمام مناطق از جمله فلات ایران مدیون تمدن سیلک است یادآور شد: نیاکان ما در نقطه‌ای تمدن را به وجود آوردند که به‌طور طبیعی نمی‌توانست مطلوب برپایی چنین تمدنی باشد.

شهردار کاشان افزود: اجدادمان، با به تسخیر درآوردن عناصر چهارگانه آب، باد، خاک و آتش به دنبال رقم زدن کیفیت مطلوب زندگی بودند، بنابراین برای ارتقای شرایط کنونی باید به آن طرز نگاه و تفکر برگردیم.

ابریشمی‌راد، به نمونه دیگری از نگاه خردورزانه اهالی خطه نخستین‌ها اشاره و عنوان کرد: با توجه به شرایط مختلفی از جمله خط القعر بودن و مشکلات منابع آب مسئله ما از دیرباز جذب آب‌های سطحی بوده نه هدایت آن، بنابراین به جای جوی‌ها، به دنبال احداث قنات‌ها و چاه‌های جذبی بوده‌ایم هر چند که شاید در خصوص محل احداث، یا تعداد و یا ظرفیت این چاه‌ها مرتکب اشتباه شده‌ایم.

شایان ذکر است مهدی محمدپور پیش از این در شهرداری منطقه پنج و سازمان عمران و بهسازی سابقه خدمتگزاری داشته است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات