سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: ۱۳۰ خریدار غیرمجاز پسمان...

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: ۱۳۰ خریدار غیرمجاز پسمان...





به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، حمیدرضا قناتی در این خصوص گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در این شهر و تعطیلی برخی مشاغل کاذب، تعداد زباله‌گردهای کلان شهر اراک افزایش ۲ برابری داشته، و از حدود ۵۰۰ زباله‌گرد تا قبل از شیوع ویروس کرونا به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: فعالیت این افراد رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود اما به واقع ساماندهی این قشر با مشکلاتی همراه است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: در راستای کاهش مشکلات زباله‌گردها و خطر افزایش بیماری کرونا، بحث برخورد با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در دستور کار جدی قرار گرفت و افراد شناسایی شده به مقام‌های قضائی معرفی می‌شوند.

ایشان همچنین عنوان کرد: اگر برخورد قاطع با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در کلانشهر اراک صورت گیرد، فعالیت زباله‌گردها نیز کاهش و یا متوقف می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۶، پسماند در زمره اموال شهرداری محسوب می‌شود و در این ماده قانونی جرایم مالی برای سرقت‌کنندگان مواد زائد شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید قوانین برخورد با این قشر تشدید شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: در کلان شهر اراک هیچ مجوزی به جز شرکت پاکزی برای خرید و فروش پسماند خشک داده نشده و فعالیت سایر افراد غیرقانونی است.

قناتی تصریح کرد: شرکت پاکزی هم‌اکنون در مناطق یک، ۲، سه، چهار و پنج شهرداری اراک فعالیت دارد و شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن پاکزی در تلفن همراه خود با این شرکت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک ارتباط برقرار کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات