سد گرمی چای میانه با اعتبار غیردولتی تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اعتبارات سالانه در حدود یکصد تا ۱۲۰ میلیارد ریالی برای سد گرمی چای و نیاز پروژه به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل، استفاده از اعتبارات غیردولتی با اخذ مجوز از ماده ۵۶ در دستور کار قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی به نقل از ایرنا، مهندس یوسف غفارزاده با بیان اینکه آبرسانی به میانه از طریق اجرای ۳ پروژه شامل سد گرمی چای، تصفیه خانه و خط انتقال در حال اجراست، از اجرای ۳۲ کیلومتر لوله گذاری از ۴۲ کیلومتر خط انتقال خبر داد و گفت: لوله گذاری طرح با کارگزاری لوله های فولادی و GIP انجام شده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز با تامین مالی سرمایه گذار تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی به اجرای تصفیه خانه آب شرب میانه که به علت مشکلات اعتباری چندین سال راکد مانده بود اشاره کرد و گفت: از اوایل سال گذشته با سپردن اجرای آن به پیمانکار جدید این پروژه سرعت گرفت و در زمان حاضر از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و با تامین مالی نهایی آن به مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال از بودجه ۹۹ تا آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

غفارزاده در خصوص سد گرمی چای هم اظهار کرد: با حل مسائل فنی و انجام برخی مراحل اگر بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن مجوزهای لازم را اخذ کنیم بنا بر اعلام آمادگی برخی از سرمایه گذاران برای اجرای سد تا ۲ سال آینده، این پروژه به اتمام رسیده و آب شرب دامنه های برقوش به منازل مردم میانه خواهد رسید.

وی در توضیح  بند ماده ۵۶ قانون گفت: با این روش پس از اجرای طرح توسط سرمایه گذاران، اصل و سود هزینه کرد مبالغ از سوی دولت به سرمایه گذاران پرداخت می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آب شرب میانه جزو اساسی ترین مشکلات و مسائل مردم این شهر است ، تاکید کرد: این طرح از طرح های اولویت دار استان است.

سد گرمی چای در ۵۳ کیلومتری شمال شرقی شهر میانه، با هدف ذخیره سازی و تنظیم ۴۶ میلیون متر مکعب از آورد سالیانه ، تأمین آب مورد نیاز ۱۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و تأمین آب شرب شهر میانه حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در سال احداث می شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات