اترک رودخانه دوستی ما و کشور همسایه است

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: رودخانه اترک از سالیان دور محور همکاری دو کشور ایران وترکمنستان بوده و تلاش ما بر این است که همچنان محور دوستی و همکاری دوکشور همسایه و برادر باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در بازدید معاون سیاسی امنیتی استانداری از تاسیسات آبی مرزی استان ضمن تشکر از مساعدت های معاون استاندار اظهار کرد: سرشاخه های رودخانه اترک داخلی از ارتفاعات استانهای خراسان رضوی و خراسان شمالی آغاز و از شمال شرق استان در روستای قازانقایه وارد استان گلستان شده و در منطقه چات پس از الحاق رودخانه سومبار که از کشور ترکمنستان به آن می پیوندد ، رودخانه مرزی اترک شکل می گیرد و پس از طی بیش از ۱۹۰ کیلومتر ، وارد خاک ترکمنستان شده و به دریای خزر تخلیه میشود.

مهندس حسینی بیان کرد: در سیل اوایل سال ۹۸ ، بخشی از دیواره شمالی رودخانه در کشور ترکمنستان تخریب شد و خسارات زیادی به اراضی و تاسیسات آنان وارد شد که با درخواست کشور همسایه و هماهنگی مرزبانی ، در راستای منافع دو کشور ، مساعدت لازم انجام و در یک تلاش جمعی دیواره ها ترمیم گردید و در مراحل بعدی نیز این همکاری ادامه خواهد یافت.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان افزود: بهره برداری از تاسیسات آبی مرزی که حق السهم کشور از رودخانه اترک را استحصال و در اختیار مصارف مختلف قرار می دهد ، به دلیل سیلابی بودن رودخانه ، رسوب فراوان آب ، حمل درختان گز و اختلال در کارایی تاسیسات و نیز هماهنگی های مسائل مرزی امری پیچیده است و نیاز به همکاری همه جانبه دارد.

مهندس حسینی تصریح کرد:همکاری مرزبانی استان در انجام وظایف محوله بسیار کارگشا بوده است و از عزیزانمان در مرزبانی استان تقدیرو تشکر می کنم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان نیز در این بازدید اظهار کرد:از مدیریت و کارکنان شرکت آب منطقه ای و هنگ مرزی که در نقاط دور دست ، از آب و خاک کشور حفاظت و نگهداری می کنند تشکر می کنم.

مهندس عبدالرضا چراغعلی افزود: نحوه تعامل با کشور همسایه مطلوب است و مرز ما با کشور ترکمنستان از امن ترین مرزهای کشور است و این امر جز با تلاشهای همه جانبه و شبانه روزی حاصل نمی شود.

مهندس چراغعلی بیان کرد: در خصوص حل هرگونه مشکل در مسایل آبهای مرزی در زمینه هایی که در اختیارات استانداری باشد ، همراه شرکت آب منطقه ای خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات